"Мобилтел" е увеличил пазарния си дял на пазара на мобилни услуги до 39% през 2015 година. Броят на клиентите на мобилните услуги на компанията е достигнал 4,235 милиона. Ръстът идва от ползващите абонаментни планове. Те са се увеличили с 5,2% на годишна база. Това сочат обявените днес годишни финансови резултати на Telekom Austria Gruop, част от която е българският телеком.

Според данните все повече хора в България ползват смартфони. Клиентите на "Мтел", използващи мобилен интернет, са се увеличили с 28,4% през 2015 година спрямо предходната и броят достига близо 320 хиляди. 48% пък е ръстът на потребителите, които ползват абонаментни планове за смартфон устройства.

От телекома отчитат и сериозен ръст на пазара на фиксирани услуги след придобиването на кабелната мрежа Blizoo, чиито резултати бяха консолидирани към тези на телекома в последното тримесечие на 2015 година. Така клиентите на броудбанд интернет стават 413,8 хиляди при 145,1 хиляди в края на 2014 година.

Фиксираните линии за достъп нарастват до 583,6 хиляди при 153,6 хиляди година по-рано. Без ефекта от придобиването фиксираните линии за достъп също показват ръст от 34% до 205,9 хиляди, като това се дължи главно на увеличение на клиентите на сателитна телевизия от компанията.

Придобиването на Blizoo превръща "Мтел" в най-голямата компания в България по брой клиенти на фиксиран интернет и втората по големина по брой клиенти на тв услуги по данни на Комисията за регулиране на съобщенията, уточняват от телекома.

Средните приходи от абонат продължават да намаляват. Причината за това е конкуренцията на пазара. Средният приход от абонат на мобилни услуги намалява до 5,5 евро месечно от 5,9 евро месечно през 2014 година. При постъпленията от една фиксирана линия средният приход е 11,8 евро на месец. През 2014 г. същият е бил 14,4 евро.

Приходите за цялата 2015 година се понижават с 1,8% до 364,7 милиона евро, главно заради намаления в цените за крайните клиенти. През последните три месеца на миналата година "Мтел" отбелязва ръст от 8,4% на приходите до 102.8 милиона евро, а оперативната печалба се увеличава с 6,5% до 31,5 милиона евро. Основната причина за това е придобиването на Blizoo.