На двама депутати и половина се пада по един автомобил, излиза от справка на парламента за Би Ти Ви. "Нещо като войниците на ген. Радецки при Шипка, които са пристигнали по двама на кон", шегуват се от администрацията на Народното събрание.

240-те депутати разполагат с близо 100 автомобила в служебния автопарк на парламента. От тях 91 са леки коли от различни марки, като 71 са с дата на производство 2004, 2007 или 2012 г. Парламентът притежава и автобуси и един товарен автомобил. От простата сметка излиза, че на 2,4 народни избраници се пада по една кола.

Служебните возила на депутатите винаги са били повод за сериозни скандали в обществото. Дълги години предпочитаната марка от народните ни избраници бе мерцедес, като обясненията за привързаността към тези скъпи возила бяха различни. Най-култовото обяснение бе това на Георги Пирински, който като шеф на 40-ото НС заяви, че скъпите возила са необходими, за да се поддържа авторитетът на държавата пред "кавалкадите джипове в черни стъкла".

В миналия мандат пък част от най-старите мерцедеси бяха дарени на социални домове и държавни учреждения. Те бяха близо 15-годишни с пробег около 500 000 км всеки. Тогава депутатите започнаха да използват и други марки коли като "Фолксваген пасат". Преминаването към тази марка също бе съпътствано от скандали. Фирмата-вносител бе единствената, която отговори на техническите изисквания в обществената поръчка, което породи съмнения, че победителят е бил ясен предварително.