След години на спад пазарът на бира в България е отбелязал ръст през 2015 г. благодарение на изключително добрите климатични условия, казва изпълнителният директор на "Загорка" Николай Младенов.

В сравнение с 2014 .е имало с 25% по-малко дъжд, а слънцегреенето е било с 16% повече, показват данните на Националния институт по хидрология и метеорология.

5% СПАД НА ПОТРЕБЛЕНИЕТО НА БИРА ПРЕЗ 2014 Г.

Според данните на Nielsen Bulgaria пазарът е нараснал с 1,2%, но от "Загорка" смятат, че увеличението е още по-голямо - 3,8%, като общият обем на продажбите е достигнал 5,3 млн. хектолитра пиво.

Средната консумация на човек от населението е била 72 литра, а средната цена на литър бира в магазинната мрежа - 1,55 лв., показва статистиката.

През 2015 г. "Загорка" заема за осма поредна година лидерски дял по стойност на продажбите с 33,6% дял от пазара. Компанията има ръст на приходите с 14,6% и увеличение на печалбата с 27,6%.

Въпреки, че от компанията все още не са огласили финансовите си данни, на база на отчета за 2014 г. излиза, че приходите на компанията за 2015 г. са около 153 млн. лв., а печалбата - около 30 млн. лева.

Според Николай Младенов 2015 г. е била най-успешна в историята на компанията - както като приходи, така и като печалба. Сериозен принос за представянето ѝ има брандът "Загорка Ретро", който беше лансиран през м.г. Само от него компанията е реализирала приходи за около 25 млн. лева. Непастьоризираната бира с рекламна кампания, която навява спомени от социализма, е завоювала пазарен дял от 4% като обем и 6% като стойност на продажбите заради малко по-високата си цена от основните брандове.

РЕТРО, СВЕЖО ИЛИ БЪЗ И ЛИМОН

Благодарение на "Загорка Ретро" за първи път през последните години се наблюдава и ръст на продажбите на бира в стъклени бутилки, като делът на този сегмент се увеличава на 23,1% от 22,8% през 2014 г., казва Николай Младенов

Бирата в пластмасови бутилки - "ПВЦ", държи 57,7% от пазара, 14,1% е делът на кеновете, а само 5,1% - този на наливното пиво.

Необходима е много сериозна иновация, за да бъде засилен интересът към наливното пиво, смята шефът на "Загорка".