Най-новият смарт часовник на компанията Fitbit се продава повече, отколкото Apple Watch в Amazon.com, съобщи Market Watch. В четвъртък компанията Fitbit съобщи, че през март е доставила над 1 млн. бройки от своя най-нов продукт - Blaze, който е и артикула с най-високи продажби в категорията на смарт часовниците в сайта Amazon.com. Той е на първо място и в категорията "Устройства, измерващи пулса".

Вчера акциите на Fitbit поскъпнаха с 13,6%, основно защото очакванията на анализаторите бяха за по-ниски продажби на високотехнологичното устройство. Но за последните 3 месеца книжата загубиха 53% поради притеснения, че компанията ще има затруднения при производството на смарт часовника, който беше представен на изложението CES в Лас “Вегас в началото на януари.

Fitbit е наложено име в сектора на технологични аксесоари за спорт като фитнес гривни (тракери), пулсомери и крачкомери, но с Blaze се опитва да намери място сред смарт часовниците, предлагайки модерен дизайн и ярък цветен дисплей. Устройството следи пулса, изгорените калории и изминатото разстояние, като успоредно с това дава информация за получените SMS-и, както и телефонните обаждания

От Apple досега не са огласявали официални данни за продажбата на своя смарт часовник, но според анализатори Apple Watch все още е лидер на пазара на смарт часовници, като през 2015 г. е заемал малко над 50“% от продажбите в сегмента.

Базовият Fitbit Blaze струва €200, докато най-евтиният Apple Watch е €349. Но Fitbit Blaze има значително по-ограничен набор на функции, отколкото смарт часовника на Apple.