Клиентите на мобилните услуги на Мобилтел са намалели с 4,3 процента на годишна база към края на първото тримесечие на т. г.  Това показват обявените днес финансови резултати на Telekom Austria Group, от която е част българският телеком. Докато към края на март 2015 г. активните абонати са били 4,310 млн. сега броят им е 4,125 милиона.

Приходите от един клиент се понижават с 1,3 на сто, което оказва отражение въвху финансовите резултати като цяло. През първото тримесечие на годината оборотът на компанията пада до 97 млн. евро, докато през същия период на м. г. е бил 104,2 млн. евро. Намалението е с 6,9%. 

Още по-голям е спадът на печалбата на Мтел. През първото тримесечие на м. г. положителният финансов резултат е бил 38,9 млн. евро, докато през т. г. е с 13,7% по-нисък - 33,6 млн. евро.

Според данните през първото тримесечие на 2016 година клиентите на Мтел с абонаментни планове за смартфони са с 38 на сто повече, а потребителите на мобилен интернет са се увеличили с 21 процента спрямо същия период на миналата година. 

„Очакваме, че след старта на нашата 4G мрежа в следващите месеци интересът на клиентите към плановете за смартфони и мобилен интернет допълнително ще се увеличи“, коментира главният изпълнителен директор на Мтел Александър Димитров.

Освен при плановете за смартфони, телекомът отчита ръст и при абонаментите за фиксирани услуги – 5.7 процента, като това се дължи основно на популярността на пакетните предложения, включващи телевизия и фиксиран интернет. Това повлиява положително приходите на компанията от фиксирани услуги и те се увеличават с 1.8 процента до 21.4 милиона евро. Мтел продължава да засилва ролята си на фиксирания пазар у нас, където по данни на Комисията за регулиране на съобщенията компанията води по брой клиенти на фиксиран интернет и е втора по големина по брой клиенти на ТВ услуги след придобиването на blizoo през 2015 година и неговата интеграция, която вече приключи.

Като цяло телеком пазарът в България продължава да е засегнат от остра ценова конкуренция в мобилния сегмент и слабата макроикономическа среда, обясняват от компанията.