
От нискобюджетната авиокомпания "Райънеър" обвиниха българските власти в неправомерна държавна помощ към "България ер" и дори намекнаха, че е възможно да изпратят писмо до Европейската комисия по тази тема.
Главният търговски директор на компанията Дейвид О'Брайън обяви в София, че "България ер" дължи на столичната аерогара летищни такси за близо 3 години назад, които са на стойност около 30 млн. евро.
Според него българската компания чрез собственика си държи по 40% в концесионерите на летищата във Варна и Бургас и попита дали и на тях дължи пари.
Става дума за компанията "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт", която пое стопанисването на морските аерогари през 2006 г. В дружеството 60% са собственост на германската Fraport, а останалите 40% от пролетта на 2008 г. официално са на компания от групата "Химимпорт", която е собственик и на авиопревозвача "България ер".
"Смятаме, че не е честно една компания да не плаща, а от другите да се изисква това", обясни О'Брайън.
Клуб Z потърси за коментар пресслужбата на Летище София. Оттам обясниха, че между аерогарата и "България ер" има погасително споразумение, което се изпълнява от превозвача.
"Към днешна дата дългът на авиокомпанията към нас е на стойност 55,646 милиона лева", уточниха още от Летище София.
Според пресслужбата на аерогарата "България ер" погасява задълженията си по доброволен ред заедно с лихви за просрочие. От летището уточняват, че дълговете не са за три години назад, а забавените плащания са от последната година и половина.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни