Непрестанната иновация, нарастващите приходи от реклама и ръстът в облачните услуги помогнаха на Google да си завоюва обратно от Apple първото място в класацията 2016 BrandZ на най-скъпите глобални марки. Изследването беше огласено днес от неговите съставители - компаниите WPP и Millward Brown. Брандът увеличи стойността си с 32% за последната година да $229 млрд., докато миналогодишният лидер Apple "поевтиня" с 8% до $228 млрд. Microsoft остава на трета позиция, увеличавайки стойността си с 5% до $122 млрд., докато Facebook (+44%, 5-о място) и Amazon (+59%, 7-о място), влязоха в Топ 10 за първи път.

Съвкупната стойност на всички брандове, включени в Топ 100, се е увеличила с 3% за последната година, достигайки $3,4 трилиона.

Ето и първите 10 бранда за 2016 г.