Няколко кандидати предлагат 5 милиарда долара или повече за основния бизнес на затруднения интернет пионер "Яху", съобщи телевизия Си Ен Би Си.

Днес съветът на директорите на компанията ще се събере, за да разгледа офертите. Предстои финален кръг на наддаването, а решение се очаква до средата на юли.

Американският телекомуникационен гигант "Верайзън" е сред кандидатите с по-ниски оферти. Той предлага малко над 3,5 милиарда долара.

Базираната в Калифорния "Яху" е отказала да коментира съобщенията за наближаваща продажба.

Акциите й са се покачили с малко повече от един процент – до 37,42 долара, към края на вчерашното търгуване на борсата за висотехнологични компании "Насдак".

"Яху" бе постепенно изтласкана от съперници като "Гугъл" и "Фейсбук". От месеци тя проучва възможности за продажба и продължава усилията си да съживи растежа, като се насочва предимно към потребители на мобилни услуги.

През февруари компанията обяви, че съкращава 15 на сто от служителите и оптимизира бизнеса си. Тя обособи в отделна компания своя многомилиарден дял в китайския интернет гигант "Алибаба" и проучва "стратегически алтернативи", които включват и продажба.

"Яху" е основана през 1994-1995 г. от двама американски студенти и много бързо се превърна в най-популярната търсачка в света.