Европейската комисия глоби днес пет европейски производители на камиони с рекордните 2,9 милиарда евро, затова че в продължение на 14 години са били в ценови картел, чрез който също са прехвърляли на потребителите разходите за намаляване на емисиите на превозните средства.
Картелът е включвал МАН, Даймлер, Волво-Рено, Ивеко и ДАФ. Тези пет компании произвеждат 9 от всеки 10 тежки и средни камиони по пътищата на Европа.
Те тайно са координирали базовите фабрични цени, времето за въвеждане на нови технологии за емисиите и са прехвърляли разходите за тях на клиентите си, каза еврокомисарката по конкуренцията Маргрете Вестагер.
Картелът е продължил от 1997 до 2011 година, когато службите на Комисията са направили внезапни проверки в някои от споменатите фирми. Съгласуването е ставало на ниво висш мениджмънт по време на търговски панаири и други събития, а след 2004 година - с електронен обмен.
За това че е признала съществуването на картела германската фирма МАН избягва глобата, която би могла да бъде 1,2 млрд евро, каза Вестагер. Колко ще платят останалите вижте тук.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни