Социалната мрежа фейсбук обяви, че ще ограничава т.нар. кликбейт, или сензационни заглавия, които привличат хората да отворят източника, но предлагат преувеличена или фалшива информация, съобщи в. "Ню Йорк Таймс".

"Искаме създателите да публикуват съдържание, от което хората се интересуват, и смятаме, че хората се интересуват от заглавия, които са много по-директни", обясни в интервю вицепрезидентът за продуктов мениджмънт Адам Мосери.

Това ще става с нови алгоритми, които търсят ключови фрази и според тях класифицират определени постове като "кликбейт", което ги вкарва много по-назад в новинарския поток (News Feed) на социалната мрежа.

"Кучето лаеше по доставчика и неговата реакция бе безценна!"

"Когато тя погледна под възглавниците на дивана, видя ТОВА... беше ШОКИРАНА!", дава за пример такива заглавия Мосери.

Ключовите изрази няма да са единствените критерии. Преди време Фейсбук зададе подобен филтър, като ако една публикация в социалната мрежа е харесвана и веднага "отхаресвана", тя губи позиции. Сега нещата стават по-комплексни - алгоритмите, разработвани от месеци, ще анализират и текста на статията, както и самият сайт като цяло, така че да правят разлика между медия, която редовно използва тези похвати, и случаите, в които дори сериозни издания пускат подобни заглавия.

Именно зависимостта на медиите от Фейсбук - при повечето от тях над 60% от трафика идва от там - направи сензационните "кликбейт"-заглавия по-популярни.

Разбира се, алгоритъмът засега ще работи само за англоезичните заглавия. Българските читатели едва ли ще бъдат пощадени от заглавия като "ШОК! ТУРИСТИ ПРОДАВАТ КРЪВ, ЗА ДА СИ ПЛАТЯТ ХОТЕЛА!"