Депутатът от ДСБ Вили Лилков, който бе кандидат-кмет за София на последните местни избори, изрази несъгласие с коментарите на бившия премиер и бивш лидер на партията Иван Костов по повод повишаването на цената на билетите за градския транспорт в столицата.

"С огромната подкрепа на ЕС се построи метро в София. Софиянци не пожелаха да плащат 1,60 лева. Обидиха се. Ей тая обида я има в България. Друга обида - с много пари от ЕС се построиха магистрали. Българският шофьор обаче не иска да плати винетна такса, за да се поддържат тези магистрали. Това е българска черта - правиш му добро, а той се прави на обиден, не ще да поеме неговата си част... Така е и с магистралите, и с метрото. Значи ги строим за хора с комунистическо съзнание. На никого не му се плаща - факт".

Това бяха думите на Костов. Така обаче той влезе в противоречия със собствената си партия, чиито представители в общината бяха против увеличението на цената на билета.

"Това ми е странно, не съм го чел. Не ме е питал мен да му обясня".

Това коментира самият Лилков пред Клуб Z. И припомни позицията на ДСБ, че в София трябва да се направи цялостна реформа в градския транспорт и цената на билета е само една част от цялата дискусия. Лилков каза също така, че столичната община е заменила финансовите и икономическите правила за ценообразуване.

"Не се справят с гратиса в градския транспорт и прехвърлят практически тези 15% гратис в цената на билета, което е недопустимо. Не знам Костов какво е говорил, но не се е консултирал с нас. Тези аргументи за метрото не важат, то се изгражда с европейски средства. Изобщо нищо друго не се прави за реформа в градския транспорт, а се посегна на цената".

Това каза още Лилков.

Лидерът на ДСБ Радан Кънев срещу имаше много остра позиция срещу повишаването на цената на билета, когато тази идея предстоеше да бъде гласуване преди няколко месеца

"Рязко увеличаване на цената на билета и запазване на цената на картата е рядко тъпо и вредно решение.

(Да, казвам го като човек, който ползва билет, а не карта).

Това решение ще затвърди модела, при който публичният транспорт е само за пенсионери и ученици, съответно - губи десетки милиони - а работещите ползват автомобил. Едва беше започнала обратната тенденция - на работещи, активни хора, които избират градски транспорт. Дай сега да я прекършим...

Тук искам да отбележа - допустимо е известно повишение на цената за метрото. Останалите решения са припомнени от "Спаси София".

Това написа Кънев в своя профил във Фейсбук тогава.