След като в последните две години продажбата на таблети спадаше, анализаторите от IDC установиха, че от 2018 г. се очаква повратен момент и ръст. Освен това, по-големите екрани и форматите "две в едно" с клавиатура ще стават все по-популярни.

Таблетите в последно време се разположиха като междинни устройства - по-малки и неудобни от лаптопите за работа, но по-големи и удобни от смартфоните. За това помогнаха както множеството модели тънки и леки ултрабукове, така и евтините нетбукове, които се върнаха с нова сила на пазара, особено в страни като България. Телефоните масово са по-големи - дори Apple вдигна диагонала на дисплея на флагмана си - което им позволява да са достатъчно добра алтернатива за забавление и малки задачки.

Според анализаторите обаче скоро големите таблети - 10 инча и нагоре - ще изместят малките. Причината е ясна - защо ти е таблет с диагонал 7 инча, ако телефонът ти е с 6? През 2016 г.  устройствата с диагонал на екрана 9 инча и по-малко ще заемат 55% от пазара на таблети, докато към 2020 г. делът им ще намалее до 40%.

Увеличава се популярността на т. нар. хибридни устройства, таблети с клавиатури, които се закачат или разкачат с лекота. Според IDC техният дял ще нарасне двойно - от 15% на 32% в следващите три години. 

Таблетите със закачаща се клавиатура и Windows ще стават все по-популярни.

Това е свързано и с друга, очаквана прогноза - операционната система Android губи доминацията си на пазара - миналата година тези устройства бяха 67,4% от всички на пазара, тази година са 66,2%, а през 2020 г ще бъдат 57,8%.

Това е вследствие на далеч по-добрите Windows таблети, които заеха 3% повече от пазара тази година, а до края на десетилетието ще държат 19,3% от пазара. Много от тях са именно хибриди с клавиатури, изключително удобни за работа. Windows е далеч по-комфортна среда именно за тази цел, като така таблетът се превръща в директен конкурент на малките лаптопи, но със сензорен екран и възможности за повече мобилност и гъвкавост.

Apple все още поддържат ниво, изпипвайки всеки нов модел на iPad до съвършенство. Тази година губят малко от пазара и ще държат до 22,4%, но до 2020 г ще се качи до 22,9%, което значи, че най-големият губещ ще е именно Android.