![Ученици в Шуменско карани насила да учат турски език?](/media/028/meglena-kuneva-3-~2.l.webp)
Извършва се проверка дали деца от училище "Панайот Волов" в шуменското село Тодор Икономово са карани насила да учат турски език. Това съобщи вицепремиерът и министър на образованието Меглена Кунева по време на парламентарния контрол.
Тя заяви, че има постъпили сигнали и жалби по случая срещу директора на школото Билял Руфи. Действия са предприети от Регионалното управление по образование-Шумен. На управлението е възложено да извърши проверка до 30 ноември, като този срок е удължен до 15 декември.
„Необходимо е технологично време, за да бъде обработен сигналът, да се направят проверки, да се извърши всичко това, което трябва да направим по закон”, обясни министър Кунева.
И уточни, че районният инспекторат в Шумен вече е установил нарушения, извършени от директора. Със случая се заела и районната прокуратура.
Билял Руфи бил временно изпълняващ длъжността директор в училище "Панайот Волов", а не постоянен.
Кунева отговори на въпрос на Магдалена Ташева от "Атака". Според народната представителка назначеният за директор на школото подлага на системен терор учителите, учениците и даже родителите, ако не са съгласни да изучават турски език като задължително избираем предмет. По думите на Ташева директорът Билял Руфи бил преподавател по турски език в същото училище.
Депутатката обяви, че щом директорът на училището е временно изпълняващ длъжността, той е трябвало да бъде отстранен.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни