Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

В последната година и половина Microsoft предлагаше новата си операционна система Windows 10 безплатно и достъпно за всеки с предишните две версии - 7 и 8.

Но заедно с тази щедра оферта компанията на Бил Гейтс започна и агресивна кампания, която принуждаваше хората да ъпгрейднат към новия софтуер, независимо дали искат или не.

На Windows 7 и 8 се появи "Get Windows 10" апликация, която бе променена многократно по начин, който наподобяваше интернет-рекламите. Например през първите 10 месеца потребителят можеше да откаже ъпгрейда, като натисне  (логично) голямото червено Х в горния десен ъгъл. След това "Х"-ът не правеше нищо, и много хора се оказаха с инсталиран неясно как Windows 10.

В някои случаи това можеше да доведе и до сериозни проблеми - в големи фирми десетки компютри се ъпгрейдваха едновременно, което блокираше работата им, а някои потребители, останали с малко място на компютъра (а Windows 10 сваляше над 6 гигабайта файлове) можеха да се окажат с тотално блокиран компютър.

Сега за пръв път хора от софтуерният гигант признаха, че може би са прекалили с опитите да ни пробутат Windows 10.

"Знаем, че искаме хората да са с Windows 10 от гледна точка на сигурността, но намирането на правилния баланс, при който не си твърде агресивен е нещо, което опитахме тази година и според мен през повечето време ни се получаваше, но имаш един определен момент, нали  знаете, червеният "Х", който обикновено означава "спри", но този път не значеше.

И само няколко часа след като това удари света, нашата система ни позволи да разберем, че сме прекалили. Разбира се, отнема известно време да се пусне ъпгрейдът, който променя това. И тези две седмици бяха много болезнени за нас. Научихме много от това", разказва в блога на Microsoft Крис Капосела, шеф на маркетинга.

Две седмици са твърде много време, за да се оправи един "Х", и тепърва ще видим дали хората на Гейтс са научили нещо от това. Но признаването на проблема е първа стъпка от решаването му.

Коментари

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.