Американската верига заведения за бързо хранене „Бъргър кинг” (Burger King), която в края на юни ще стъпи на белгийския пазар, пусна в страната рекламна кампания, с която разгневи кралското семейство заради оскърбяване на достойнството на крал Филип, предаде Би Би Си.
На специално създаден сайт на потребителите се предлага да гласуват "кой да управлява Белгия" - крал Филип, представен с карикатура, или "кралят на бургерите" (както може да се преведе оригиналното название на веригата, б.р.).
Има бутон "Вие избирате".
Ако потребителят избере реалния монарх, сайтът няколко пъти го пита дали е сигурен в избора си - все пак истинският крал няма да му направи пържени картофки. Изборът на измисления персонаж обаче се зачита веднага.
Използването на изображение на държавния глава трябва да бъде одобрено от кралското семейство, но такова разрешение не е искано, посочи говорител.
"Не одобряваме подобен подход. Тъй като става дума за търговски цели, не можем на дадем разрешение", подчертава пресаташето на белгийското кралско семейство.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни