Местните власти в Мюнхен обмислят забраната на голяма част от дизеловите автомобили в града. Дискусията по въпроса се роди на фона на рекордни атмосферни замърсявания в баварската столица, предаде "Ройтерс".

След като стана ясно, че нивата на азотни оксиди във въздуха над Мюнхен грубо нарушават европейските норми, кметът Дитер Райтер определи резултатите като "шокиращи". Това породи мнението, че регулациите за дизелови автомобили трябва да се затегнат.

"Колкото и да ми се иска да избегнем такива забрани, мисля, че е също толкова невероятно да продължим без рестрикции за в бъдеще", заяви Райтер пред "Зюдойче Цайтунг".

Въпреки че федералното правителство се обяви против подобни забрани, които бяха наречени "погрешен подход" от говорител на транспортното министерство, немски зелени организации вече заведоха дела срещу редица федерални провинции заради лошото качество на въздуха. Като отговор в Щутгарт, където е домът на "Мерцедес-Бенц", вече обявиха, че се подготвят забрани за дизеловите автомобили, които не отговарят на най-новите изисквания за вредни емисии.

Смята се, че ограниченията в Мюнхен биха засегнали между 133 000 и 170 000 автомобила в зависимост от стриктността на новите екостандарти. При всички положения обаче, колите, които отговарят на стандарт "Евро 6", ще избегнат промените. 

Първоначалната реакция на германската борса беше поевтиняване на акциите на производители като "БМВ", "Фолксваген" и "Даймлер" с между 0.7% и 1.6%, но впоследствие част от спада беше възстановен.

 

Преди скандала с тестовете за вредни емисии, провеждани манипулативно от "Фолксваген", около половината от продаваните в Германия автомобили са били с дизелов двигател, но в момента процентът е спаднал до 40.