Австрийският консорциум "Капш Трафик Солюшънс" е предложил най-ниската цена за изграждането на тол системата – 149,99 млн. лв. без ДДС. Това стана ясно след отварянето на офертите днес.
Техническата оценка на предложението е максималните 100 точки.
Другият допуснат кандидат от Агенция „Пътна инфраструктура“ беше „ТОЛ България“, но неговото ценово предложение е по-високо - 193,5 млн. лв. И макар че в обществената поръчка е заложен таван от 200 млн. лв., обединението между българските фирми "Телелинк", "Сирма" и "Сиенсис" е оценено само с 66.67 точки.
От поръчката бяха отстранени четирима от общо шест кандидати: „БГ път", в което влизат българската фирма "Контракс" и унгарската "Ай Сел глобъл солюшънс"; чешката "Толлнет", българската "Сиела Норма" и консорциумът "Телетол", включващ контролираната от Спас Русев БТК, софтуерната компания "Нованор" и фирмата за GPS услуги "Иком".
Преминалият до етапа на днешното отваряне на офертите консорциум „ТОЛ България“ е получил по 5 точки за „функционалност и експлоатационни качества на системата“, за „реализация на хардуерна система“ и за „план за изпълнение и управление на риска“. Оценката за качество при изпълнение е 10 точки.
Техническата оферта на "Капш Трафик Солюшънс", кандидатът, който се явява в търга като консорциум между българското, полското, италианското и испанското си подразделение, е получил по 10 точки за всеки един от показателите.
Компанията е сигурен победител, най-малкото защото предложената цена има 70% тежест в крайното решение за избора на изпълнител.
Компанията-майка – австрийската "Капш", има над 100-годишен опит, а дъщерните й дружества са реализирали 280 проекта в 44 страни с приблизително 70 милиона доставени бордови устройства и 18 000 оборудвани ленти.
"Капш груп" са внедрили тол системи в Австрия, Полша, Чехия и Австралия.
В средата на септември нейното име бе забъркано в скандал с фалшива новина, уж разпространена от АПИ, в която предварително се посочваше, че "Капш" печели поръчката за изграждането на тол системата. Най-вероятната цел на подправеното съобщение до медиите е дискредитация на обществената поръчка.
В идните дни ще стане ясно дали търгът отново ще стане обект на обжалване от страна на отстранените кандидати и загубилия участник.
Съпротивата срещу въвеждането на платено преминаване по пътищата за тежкотоварните автомобили е голямо и търгът бе блокиран от април 2016 г. заради жалби.
Ако пак се стигне дотам, има резервен вариант - още през лятото премиерът Бойко Борисов обяви, че държавата има готовност сама да се заеме с изграждането на системата, тъй като от протакането страната ни губи по 1,5 млрд. лв. годишно от пътни такси - това показвали изчисленията на Световната банка.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни