Тази седмица вторият новинарски поток на социалната мрежа Facebook стана достъпен за потребители по цял свят.

В новият Explore Feed ще намираме постове, които не са от приятели и страници, които харесваме, но според алгоритмите на социалната мрежа може да са интересни за нас.

През последните няколко месеца новата функция бе първо тествана в ограничени брой държави, после - само в мобилната програма на Facebook. Сега вече е достъпна по цял свят.

Да намерите Explore Feed-а е малко сложно - трябва да го потърсите надолу в лявото меню на социалната мрежа, под събитията, страниците, снимките и други неща, които хората на Зукърбърг ни предлагат да разглеждаме.

Целта на Facebook е да намали потока в основния News Feed, който и без това е натоварен - вече твърде много хора имат твърде много приятели, фенове са на твърде много страници, и така често до тях не достига много от съдържанието, което харесват. 

Не навсякъде обаче има един и същи Explore Feed - в Словакия, Шри Ланка, Сърбия, Боливия, Гватемала и Камбоджа компанията тества друг вариант, съобщи словенския журналист Стефан Струхарик в Medium.com. Там всички постинги на страници отиват в Explore Feed-а, а в News Feed остават само постове от приятели и реклами.

Това е довело до драматичен спад на органичния обхват в социалната мрежа - тоест способността на страниците да достигат потребителите без реклама. 60 от най-големите медийни страници в Словакия имат 4 пъти по-малко интеракции (харесвания, коментари, споделяния) от преди. Подобни ефекти има и в другите държави. От Facebook твърдят, че това е само тест и че ще приключи, но много хора се притесняват дали това няма да стане предпочитана политика на социалната мрежа.

В такъв случай всякакви компании ще трябва да плащат постоянно реклама на Зукърбърг, ако искат да достигнат потребителите си.