Зам.-министърът на транспорта Ангел Попов съобщи пред Нова телевизия, че транспортната фирма „Юнион Ивкони“ има от началото на годината 28 съставени акта за нарушения, подобни на това, което причини катастрофата преди два дни на магистрала „Тракия“. Тогава автобусът, пътуващ от София към Слънчев бряг, напусна платното и падна в канавката. Пострадаха 20 души, за щастие нямаше жертви.
Автобусът е на „Юнион Ивкони“, а един от собствениците на фирмата е Ивайло Константинов – депутат от ГЕРБ и член на транспортната комисия в Народното събрание.
Катастрофиралият автобус не е имал тахографска шайба, която да отчита времето за шофиране. Водачът вероятно е взел курса на свой колега и е карал повече от допустимите часове.
„Не съществува моторно превозно средство над 3 тона, което да не е снабдено с тахографски уред. Шайбата се поставя допълнително в него и отчита движението, престоя и почивките на шофьор в рамките на 24 часа. Тахографският апарат на катастрофиралия автобус или е махнат от преводното средство, или е изпаднал по време на пътния инцидент“, каза пред Нова телевизия зам.-министърът на транспорта Ангел Попов.
Само от началото на годината „Юнион Ивкони“ е хваната 28 пъти с нарушения за неправилното функциониране на тахографите и липсата на контрол върху попълването на пътните листове. Последният акт е на стойност 10 300 лева.
Законът дава право на шофьорите на автобуси да карат в продължение на 4,5 часа, след това да почиват 4,5 часа и чак тогава да имат правото да продължат да шофират още 4,5 часа. След това трябва задължително 11 часа почивка - т.е. не повече от 9 часа на денонощие е разрешеното шофиране. В случая от понеделник това не е спазено.
„В България е изключително тежко положението с работната ръка“ - така Ангел Попов коментира нарушението.
Прокуратурата в Ямбол съобщи, че работи по три версии – преумора, техническа неизправност или засичане от друго превозно средство.
Самият Ангел Попов пък е проверяван от прокуратурата заради подаден сигнал от транспортно сдружение срещу него, че е уреждал определен вид разрешителни за транспорт от името на министъра. Информацията за това бе изнесена още преди пет месеца, но прокуратурата започна проверка чак след като депутати от БСП повдигнаха темата преди две седмици.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни