Социалната мрежа фейсбук тества нов инструмент за борба с фалшивите новини - "индикатори за доверие", скрити в новинарския поток, съобщиха хората на Зукърбърг.
Всъщност става дума за ново меню, прикрепено към малката иконка "i", видима в новинарския поток на социалната мрежа. При натискане потребителят може да види допълнителна информация за медията - техните политики по отношение на проверка на фактите, етични норми, собственост и други.
Целта е потребителите да могат да проверят тези индикатори за доверие всеки път когато се сблъскат с новина от сайт.
"Вярваме, че ако помогнем на хората да достъпят тази важна контекстуална информация, това ще им помогне да оценят дали статията е публикувана от източник, на който имат доверие, и дали самата история е вярна", обяснява продуктовият мениджър на компанията Андрю Анкър.
Но какво спира всеки да напише каквото си иска в тези полета? Абсолютно нищо. По тази причина засега американската компания тества новата опция само с ограничен кръг световноизвестни медии като Асошиейтед прес, Ройтерс и др.
Най-голямата социална мрежа разработва политики срещу фалшивите новини в последната година като намаляване на икономическите ползи за спамърите, предполагаемо по-добра система за докладване, повече модератори за таргетираната реклама и намаляване на "кликбейт" историите. Но за момента няма индикации, че която и да е от тези мерки е особено ефективна, а някои от по-крайните експерименти в отделни държави засегнаха сериозно местните медии.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни