И световното първенство по футбол не спаси пазара на бира. Заради дъждовете и хладното време от началото на годината продажбите на пиво са намалели с 6 процента, обяви изпълнителният директор на Съюза на пивоварите в България (СПБ) Ивана Радомирова. Спадът едва ли ще бъде наваксан до края на годината.

"Имайки предвид, че 50% от продажбите на бира се генерират през летните месеци, ние не сме оптимисти как ще приключи годината", добави Радомирова.

Консумацията на пиво на човек от населението у нас през миналата година е била 74 литра, което ни нарежда близо до средното потребление в рамките на Евросъюза. В сравнение с държави като Чехия и Германия обаче българинът е същински въздържател.

93% от изпитата в страната бира е произведена от пивоварите в страната, което доказва качеството на българската бира, похвали родното Радомирова.

В СПБ членуват бирените фабрики ”Болярка ВТ” АД, "Бритос” ЕООД, “Загорка” АД, “Каменица” АД, “Карлсберг България” АД, “Ломско пиво” АД. Сега от съюза са поканили и "Леденика" да се върне в организацията. Тази пивоварна бе изключена заради нерегламентирани бизнес практики покрай скандала с Мишо Бирата.