Европейската комисия иска да включи социалните мрежи като Facebook и Twitter в обхвата на европейска директива, която координира законодателствата на държавите членки "в предоставянето на аудиовизуални медийни услуги".
"Искаме те (социалните мрежи - б.р.) да започнат да носят по-голяма отговорност. Смятам, че в този цифров свят има място за отговорност на всички медии", каза еврокомисарката по цифровата икономика и общество Мария Габриел по време на дискусия в София, цитирана от агенция "Фокус".
Габриел отговаря за над 40 инициативи на Европейската комисия в цифровата област, част от които е ревизията на въпросната директива. Предложените промени в нея са свързани още с лимита на времето за реклама, със задължение на държавите членки да имат независим медиен регулатор и да гарантират, че 30 на сто от съдържанието на аудиовизуалните медии е европейско.
Гласовете за повече регулация в социалните мрежи в Европа се засилват, защото тези медии са средата, в която често се разпространява джихадистка или хибридна пропаганда. В същото време те са вече незаменим инструмент на политическата комуникация.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни