Тази седмица браузърът Google Chrome промени правилата в Интернет само с предупреждение - че въвежда нови условия за допустими реклами в сайтовете. Иначе ги блокира.
Става дума за особено досадните банери, които автоматично пускат музика или пък карат потребителя да изчака определен брой секунди, преди да може да ги изключи. От интернет-гиганта информираха предварително за точните условия, на които трябва да отговарят рекламите. И 42% от предупредените сайтове са направили нужните промени - сред тях са медии като "Форбс", "Лос Анджелис Таймс", "Чикаго Трибюн" и други.
Всъщност засегнати са сравнително малко сайтове - от компанията твърдят, че под 1% от най-популярните 100 000 страници в Европа и САЩ са нарушавали новите правилата.
Google могат да си позволят този ход, тъй като Chrome в момента е най-популярният браузър в света. По-последни данни той се ползва от над 56% от интернет-потребителите.
Може да звучи нелогично компания, която се изхранва от реклами, да ги блокира или затруднява. Но сметката е проста - ако рекламите са много дразнещи, около четвърт от потребителите инсталират външен софтуер, който е много по-агресивен и блокира абсолютно всички реклами. Така загубите всъщност са много по-големи. Тезата на Google е, че потребителите нямат нищо против по-умерените банери.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни