Рекламната агенция „Media Club” публикува годишния си доклад за състоянието на рекламния пазар в България. Той показва, че през 2017 г. най-много пари за реклама са похарчили фирмите от фармацевтичния сектор, следвани от храните и козметиката.

Рекламодател №1 на България не е от нито един от тези три бранша – на първо място излиза „Национална лотария“, която е платила за реклама в медиите почти 23 млн. евро през 2017 г. На второ и трето място са търговската верига „Лидл“ и производителят на козметика и препарати за почистване „Проктър и Гембъл“.

Рекламата на хазарт в България, каквато е играта с талончета, е забранена. Законът допуска изключения за представяне на резултати от игрите и спечелените награди. По този параграф незаконната реклама на хазарт всъщност става законна. Съветът за електронни медии многократно е получавал сигнали за недопустима реклама на хазарт, но според Комисията по хазарта рекламите на „Национална лотария“ отговарят на закона.

Най-големите рекламодатели по сектори са:

Фармация – „Натурпродукт“, позната с лекарствени и козметични продукти като „Лакалут“, „Д-р Тайс“, „Адитива“ и т.н.

Храни – „Фереро“, които произвеждат сладките продукти „Киндер“, „Рафаело“, „Нутела“ и т.н.

Козметика – „Проктър и Гембъл“, познати в България с „Ариел“, „Жилет“, „Памперс“ и много други

Търговски вериги - „Лидл

Напитки - „Карлсберг“, която произвежда „Шуменско“ и „Пиринско“ пиво

Комуникации - М-тел

Хоби, мода, спорт – „Национална лотария

Финанси - „Кредисимо

Препарати за почистване – „Проктър и Гембъл

Автомобили – „Рено-Нисан

 

Рекламните инвестиции на компаниите в отделните сектора са:

Фармация – 127 млн. евро

Храни - 98

Козметика - 90

Търговски вериги - 89

Напитки - 73

Комуникации - 69

Хоби, мода, спорт - 46

Финанси - 37

Препарати за почистване - 28

Автомобили – 24

 

Целият рекламен пазар за 2017 г. изглежда така в евро:

Телевизия – 691 млн. - 78%

Печат – 42 млн. - 5%

Интернет – 60 млн. - 7%

Радио – 33 млн. - 4%

Външна – 55 млн. - 6%

Кино – 1,3 млн.