Ad Config - Website header

 

Article_top

Автобусите за превоз на пътници у нас, които не са снабдени с предпазни колани на всяка седалка, са около 5000. Това съобщи зам.-министърът на транспорта Ангел попов след дискусия, посветена на новите мерки за борба с инцидентите по пътя.

Според статистиката на КАТ към началото на месец април тази година регистрираните автобуси в страната са малко над 20 100. Каква част от тях се ползван за междуградски превози и биха били засегнати, ако се въведе законово изискване за всеки пътник да има колан не е ясно.

В момента законът повелява, че ползването на предпазен колан от всеки в автобуса е задължително, но само в случай, че превозното средство е снабдено с такива. Темата стана актуална отново след последния инцидент на магистрала "Тракия" от 13 април, в който междуградски автобус се обърна, имаше и 6 жертви, и 20 ранени. Хората са били без предпазни колани.

По думите на зам.-министър Попов предложението в закона би било въвеждане на задължение всеки автобус, който превозва пътници извън населено място на разстояние над 30 км, да е снабден с персонален колан за всеки пасажер. Предстои да се уточни при колко от автобусите на територията на страната, с които се извършват подобни превози, за монтирането на колани няма техническа възможност.  Според зам.-министъра обаче дори да бъде въведено въпросното задължение, това няма да удари сериозно превозваческия бранш. 

Днес се проведе и дискусия по предложените от МВР законопроекти, които да заменят действащия и кърпен десетки пъти Закон за движение по пътищата. Става дума за пакет от три нови законопроекта -  за движение по пътищата, за пътните превозни средства и за водачите на пътни превозни средства. Текстовете за обществено обсъждане са публикувани в сайта на МВР, а до 4 май се приемат предложения за промени в писмена форма на електронен адрес pravna@mvr.bg.

Целта на новите закони е една - да се намали броят на жертвите, защото с 98 загинали на 1 млн. жители само Румъния се представя по-зле от България в европейската статистика. Това съобщи вътрешният министър Валентин Радев. По думите муизискването на ЕС е до 2020 година броят на жертвите да се стопи наполовина.

Тъй като по време на дискусията законопроектите отнесоха множество критики, от МВР съобщиха, че дискусиите продължават.

 

 

Автобусите за превоз на пътници у нас, които не са снабдени с предпазни колани на всяка седалка, са около 5000. Това съобщи зам.-министърът на транспорта Ангел попов след дискусия, посветена на новите мерки за борба с инцидентите по пътя.

Според статистиката на КАТ към началото на месец април тази година регистрираните автобуси в страната са малко над 20 100. Каква част от тях се ползван за междуградски превози и биха били засегнати, ако се въведе законово изискване за всеки пътник да има колан не е ясно.

В момента законът повелява, че ползването на предпазен колан от всеки в автобуса е задължително, но само в случай, че превозното средство е снабдено с такива. Темата стана актуална отново след последния инцидент на магистрала "Тракия" от 13 април, в който междуградски автобус се обърна, имаше и 6 жертви, и 20 ранени. Хората са били без предпазни колани.

По думите на зам.-министър Попов предложението в закона би било въвеждане на задължение всеки автобус, който превозва пътници извън населено място на разстояние над 30 км, да е снабден с персонален колан за всеки пасажер. Предстои да се уточни при колко от автобусите на територията на страната, с които се извършват подобни превози, за монтирането на колани няма техническа възможност.  Според зам.-министъра обаче дори да бъде въведено въпросното задължение, това няма да удари сериозно превозваческия бранш. 

Днес се проведе и дискусия по предложените от МВР законопроекти, които да заменят действащия и кърпен десетки пъти Закон за движение по пътищата. Става дума за пакет от три нови законопроекта -  за движение по пътищата, за пътните превозни средства и за водачите на пътни превозни средства. Текстовете за обществено обсъждане са публикувани в сайта на МВР, а до 4 май се приемат предложения за промени в писмена форма на електронен адрес pravna@mvr.bg.

Целта на новите закони е една - да се намали броят на жертвите, защото с 98 загинали на 1 млн. жители само Румъния се представя по-зле от България в европейската статистика. Това съобщи вътрешният министър Валентин Радев. По думите муизискването на ЕС е до 2020 година броят на жертвите да се стопи наполовина.

Тъй като по време на дискусията законопроектите отнесоха множество критики, от МВР съобщиха, че дискусиите продължават.

 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията