Article_top

Мащабен национален контрапротест с искане законът за създаването на Българска автомобилна камара да се върне за разглеждане от Народното събрание организират превозвачи на 4 юли. Това обявиха от Съюза на международните превозвачи (СМП), Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ) и Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ).

 
След протест на малки и средни фирми в областта на превозите и последвала среща с премиера Бойко Борисов в Министерски съвет, законопроектът за камарата бе спрян. Борисов разпореди да се "поправи" в спокойна обстановка, като се намери баланс между всички недоволни. Проектът предвижда камара, в която задължително членуват всички фирми за превози - и товарни, и автомобилни, да издава лицензите, да следи за контрола и да осъществява обучението. 
 
Малките фирми протестираха с аргумента, че проектът, внесен от ГЕРБ, е лобистки и защитава интересите на големите на пазара. Противниците им заявиха същото.
 
Намесено бе и името на Миролюб Столарски, собственик на "Карат C", чиято фирма години наред държеше под наем над десет автобусни линии в София. Столарски вече бил запазил името на камарата в Търговския регистър.

Малкото протестиращи днес фирми са обединени от лобистки интереси и извършват уникална манипулация и безпрецедентен рекет, обяви Васил Пиронков от Национално сдружение на автобусните превозвачи.

Представители на водещи браншови сдружения в транспортния сектор и работодателската организация КРИБ категорично застанаха зад обединение на бранша в Камара. Мотивът им е, че чрез създаване на независим компетентен орган, който да гарантира надеждността на превозвачите и спазването на минимални стандарти от фирмите в сферата на транспорта, ще стане възможно обединение на автомобилния бранш.

"Повод за обединението в защита на проектозакона за Българска автомобилна камара са опитите на няколко сдружения с малка членска маса да легитимират целия бранш и да бойкотират обсъждането на проектозакона чрез изкуствени протести и манипулации на общественото мнение, чиято цел е натиск върху проект, който тепърва предстои да се обсъжда", коментира Илиян Филипов, председател на БАСАТ.

По данни към 15 юни т.г. в България са лицензирани 1446 фирми за автобусни превози, а в различни браншови сдружения членуват не повече от една десета или около 128 фирми, уточни той. Твърдението, че почти 100 процента от автобусния бранш са срещу проектозакона е манипулация на общественото мнение, посочи Филипов.

Според Филипов протестиращите фирми, които по думите му са четири, се притесняват от саморегулация в бизнеса, защото това означава правила в бранша. Като пряк ефект от ситуация той вижда опити за разпалване на политически разногласия и партийни битки, на които става залог най-работещият сектор в българската икономика.

Ангел Траков, председател на УС на СМП също каза, че проектозаконът за Българска автомобилна камара е единственият начин браншът да бъде истински обединен и силен и се обяви за конструктивни разговори и дебати по него. СМП ще внесе в транспортната комисия на НС предложения за промяна на текстове, с идеята да бъдат приемливи за всички. Ще предложим в състава на обединената Камара да работят две специализирани секции - съответно "Автомобилен транспорт" и "Автобусен транспорт", каза още Траков.

Други конкретни предложения на сдружението са да отпадне задължителното членство, лицензионните процедури да са еднозначно в правомощията на държавата, а Камарата да е органът, който представлява бранша при промени на лицензионните режими и условия, в защита на общите интереси. Траков обяви за неверни твърденията, че малките фирми ще са потърпевши и дискриминирани от големите. Всяка камара се учредява на общо събрание на всички учредители, които още не са членове. Няма малки и големи фирми. При създаването на Камарата всеки има право на един глас, независимо колко голяма фирма ръководи, посочи той.

Сдруженията в защита на Камарата са категорични, че няма да позволят на малцина протестиращи фирми да провалят проект за обединение, който се обсъжда от няколко години. Всички автобуси и камиони на подкрепящите сдруженията ще се движат с надпис "ЗА КАМАРАТА", съобщи Илиян Филипов.

В подкрепа на инициативата се обявяват и Българската асоциация на пострадалите от катастрофи, представителката на сдружение "Автобусен транспорт за Ямбол" Нейка Мирчева и др

 

Мащабен национален контрапротест с искане законът за създаването на Българска автомобилна камара да се върне за разглеждане от Народното събрание организират превозвачи на 4 юли. Това обявиха от Съюза на международните превозвачи (СМП), Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ) и Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ).

 
След протест на малки и средни фирми в областта на превозите и последвала среща с премиера Бойко Борисов в Министерски съвет, законопроектът за камарата бе спрян. Борисов разпореди да се "поправи" в спокойна обстановка, като се намери баланс между всички недоволни. Проектът предвижда камара, в която задължително членуват всички фирми за превози - и товарни, и автомобилни, да издава лицензите, да следи за контрола и да осъществява обучението. 
 
Малките фирми протестираха с аргумента, че проектът, внесен от ГЕРБ, е лобистки и защитава интересите на големите на пазара. Противниците им заявиха същото.
 
Намесено бе и името на Миролюб Столарски, собственик на "Карат C", чиято фирма години наред държеше под наем над десет автобусни линии в София. Столарски вече бил запазил името на камарата в Търговския регистър.

Малкото протестиращи днес фирми са обединени от лобистки интереси и извършват уникална манипулация и безпрецедентен рекет, обяви Васил Пиронков от Национално сдружение на автобусните превозвачи.

Представители на водещи браншови сдружения в транспортния сектор и работодателската организация КРИБ категорично застанаха зад обединение на бранша в Камара. Мотивът им е, че чрез създаване на независим компетентен орган, който да гарантира надеждността на превозвачите и спазването на минимални стандарти от фирмите в сферата на транспорта, ще стане възможно обединение на автомобилния бранш.

"Повод за обединението в защита на проектозакона за Българска автомобилна камара са опитите на няколко сдружения с малка членска маса да легитимират целия бранш и да бойкотират обсъждането на проектозакона чрез изкуствени протести и манипулации на общественото мнение, чиято цел е натиск върху проект, който тепърва предстои да се обсъжда", коментира Илиян Филипов, председател на БАСАТ.

По данни към 15 юни т.г. в България са лицензирани 1446 фирми за автобусни превози, а в различни браншови сдружения членуват не повече от една десета или около 128 фирми, уточни той. Твърдението, че почти 100 процента от автобусния бранш са срещу проектозакона е манипулация на общественото мнение, посочи Филипов.

Според Филипов протестиращите фирми, които по думите му са четири, се притесняват от саморегулация в бизнеса, защото това означава правила в бранша. Като пряк ефект от ситуация той вижда опити за разпалване на политически разногласия и партийни битки, на които става залог най-работещият сектор в българската икономика.

Ангел Траков, председател на УС на СМП също каза, че проектозаконът за Българска автомобилна камара е единственият начин браншът да бъде истински обединен и силен и се обяви за конструктивни разговори и дебати по него. СМП ще внесе в транспортната комисия на НС предложения за промяна на текстове, с идеята да бъдат приемливи за всички. Ще предложим в състава на обединената Камара да работят две специализирани секции - съответно "Автомобилен транспорт" и "Автобусен транспорт", каза още Траков.

Други конкретни предложения на сдружението са да отпадне задължителното членство, лицензионните процедури да са еднозначно в правомощията на държавата, а Камарата да е органът, който представлява бранша при промени на лицензионните режими и условия, в защита на общите интереси. Траков обяви за неверни твърденията, че малките фирми ще са потърпевши и дискриминирани от големите. Всяка камара се учредява на общо събрание на всички учредители, които още не са членове. Няма малки и големи фирми. При създаването на Камарата всеки има право на един глас, независимо колко голяма фирма ръководи, посочи той.

Сдруженията в защита на Камарата са категорични, че няма да позволят на малцина протестиращи фирми да провалят проект за обединение, който се обсъжда от няколко години. Всички автобуси и камиони на подкрепящите сдруженията ще се движат с надпис "ЗА КАМАРАТА", съобщи Илиян Филипов.

В подкрепа на инициативата се обявяват и Българската асоциация на пострадалите от катастрофи, представителката на сдружение "Автобусен транспорт за Ямбол" Нейка Мирчева и др

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията