Денят на протестите днес завърши с изявата на Николай Колев-Босия, който гладува 22-ри ден заради исканата от него оставка на транспортния министър Ивайло Московски. Той протестира и срещу това, че уволнени за корупция служители на Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" са възстановени на работа.

Десетки негови поддръжници дойдоха, въпреки дъжда, за да изразят подкрепата си.

В интернет е организирана и петиция за солидарност с Николай Колев-Босия.

"Буквално всеки от нас може да бъде прегазен на пътя от шофьор, който си е купил книжката благодарение на безнаказаната корупция в транспортното министерство. Протестът и гладната стачка на Николай Колев-Босия насочват вниманието само към един от многото огромни социални и морални проблеми в България. Но животът на хиляди български граждани по пътищата не е абстрактна величина, нито дреболия. Престъпната схема трябва да бъде спряна веднага. Призоваваме всички български граждани да подкрепят Николай Колев-Босия в справедливите му искания, които засягат всекиго в страната", пише в петицията, дело на активиста Манол Глишев.

Още протести - Евробаби, бензинаджии, превозвачи

Пред Министерския съвет по-рано днес бяха и "Евробабите" от фолклорната формация, които искат да им ремонтират пътя до населеното място и природната забележителност Чудните мостове. Пътят е в ужасно състояние, от големите дъждове има срутени големи скални маси.

Освен тях, надойдоха и представители на малки бензиностанции, които протестираха с плакати заради подготвения и внесен от депутати от Обединени патриоти законопроект за горивата. Според тях той ще остави на пазара не повече от двайсетина големи фирми заради непосилните изисквания за капитал и др., които поставя, а сега са близо 420. На един от плакатите пишеше: "Златев (Валентин Златев, шеф на "Лукойл България" - б.р.) - министър на нефта".

На Капитан Андреево представители на малкия и среден бизнес в горивата организираха блокада, която спря движението за няколко часа. Близо 120 служители и собственици на малки бензиностанции изразиха протеста си срещу законопроекта за икономическо регулиране на дейности, свързани с нефт и нефтени продукти, известен по името на вносителя си Емил Димитров-Ревизоро.

Представителите на малките фирми искат ведомствените бензиностанции и транспортирането на гориво до 5000 лева да излязат извън обхвата на закона, да отпаднат изискванията за 3 милиона лева капитал за търговците на едро и складодържателите, обезпеченията на бензиностанциите да бъдат намалени от 20 хиляди на 5000 лева и законопроектът да бъде подложен на широко обществено обсъждане или изобщо да бъде оттеглен.

Превозвачи, които подкрепят проекта за създаване на автомобилна камара, оттеглене по нареждане на премиера Борисов и след протести на други техни колеги, излязоха също днес на протест с десетки тирове. Само в София те бяха над 150. 

Илиян Филипов, председател на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ), заяви:

"Законът определи, че трябва да има един национален компетентен орган в бранша, който ще е единствен и който ще преговаря с държавата, който ще изгради национална стратегия за този транспорт. Изгубихме Близкия изток, губим Европа в момента, и това всичко от липса на национална стратегия". 

Контрапротест имаше от колегите им, които не подкрепят проекта, определят го като лобистки и подкрепящ интересите на големите в бранша.

Междувременно стана ясно, че Пакетът за мобилност, известен още като Пакета "Макрон" се връща на изходна точка - в транспортната комисия на Европарламента.