Ваканционните планове на хиляди пътници на "Райънеър" (Ryanair) могат да бъдат засегнати заради двудневната стачка на кабинния персонал на компанията, която причини отмяна на 600 полета до Испания, Португалия и Белгия.
Последните преговори между испанските синдикати и ръководството на компанията се провалиха късно снощи и пет профсъюза призоваха кабинния персонал да спре работа днес и утре, информира Франс прес. Засега няма информация за отменени полети от София.
Как да разберете дали вашият полет е сред отменените?
Ако полетът ви е анулиран, трябва да получите имейл или SMS от "Райънеър" на адреса или телефонния номер, които сте предоставили при резервацията. Можете също да следите актуалното разписание на полетите тук.
Какво се случва, ако полетът ви е отменен?
Ако все пак стачките са причина за анулиране на вашия полет, имате избор - можете да кандидатствате за възстановяване на сумата или да промените безплатно отменения си полет.
В рамките на 7 дни пътниците могат да получат обратно сумата, платена за всички неосъществени полети, в пълен размер. Ако отмененият полет е заминаващ полет, ще ви бъде предложено пълно възстановяване на сумата за обратния полет, което включва, когато е приложимо (например, когато пътувате със свързващ полет), най-ранния възможен обратен полет до първоначалната точка на отпътуване, пише в правилата на авиокомпанията.
Можете да кандидатствате за възстановяване на сумата тук.
Авиокомпанията предлага и безплатна промяна на отменения полет. Това може да стане по следните начини:
- Първо ние ще се опитаме да ви настаним в следващия наличен полет на "Райънеър" по същия маршрут. Ако тази възможност не съществува за същия или следващия ден, тогава ще се опитаме да ви настаним в следващия наличен полет на "Райънеър" от/до друго подходящо летище в същата държава.
Ако това не е възможно за същия или следващия ден, тогава;
- Ще ви осигурим полет до вашата крайна дестинация, с която имаме взаимно споразумение. Нашите партньорски самолетни компании включват EasyJet, Jet2, Vueling, CityJet, Aer Lingus, Norwegian или Eurowings.
Ако тази възможност не съществува за същия или следващия ден, тогава;
- Ще ви осигурим „сравнима и приемлива” алтернатива за превоз до вашата крайна дестинация – например с влак, автобус, самолет, кола под наем). Ако от вас се изисква да използвате тази възможност, може да бъдете посъветвани сами да направите повторна резервация за полетите и да ни предоставите платежните разписки за възстановяване на разходите.
Пътниците трябва да се свържат с "Райънеър", преди да уредят алтернативния си превоз.
За какво стачкува кабинният персонал на компанията?
Синдикатите настояват за еднакви условия на труд за постоянния и временно наетия персонал, както и превозвачът да се съобразява със законодателството на всяка страна, в която наема служители.
"Райънеър" опитва да прилага единствено законодателството на Ирландия, където са регистрирани самолетите му, тъй като по-голямата част от работата на персонала е на борда им.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни