Article_top

Природозащитниците нанасят повече вреди на България от бедствията и авариите. Това каза в интервю за БНТ тази сутрин министърът на околната среда и водите Нено Димов.

По думите му загубите от обжалвания на проекти заради предполагаемото им въздействие върху околната среда за последните 11 години са 2,7 милиарда лева, докато щетите от природни бедствия са 1,8 милиарда лева.

"Средно забавяне от 2 години и половина има на всеки проект. И за тези 10 години по 1 милион лева са се губили всеки ден", каза Димов, позовавайки се на  публикувано миналия четвъртък.

По думите му обхваща "много малка част от знакови инвестиционни проекти" като строителството на автомагистрала Струма в Кресненското дефиле, устройствени планове по морето, туристическите обекти в Пирин и Витоша.

"Но ние не можем да се лишим от обжалването. В една правова държава обжалването е задължително да съществува като елемент", добави той. "Тук вече опираме до морала и аз не бих се спрял само на икономическите щети".

Той посочи, че забавянето на строителството на магистрали се заплаща с човешки живот. Смъртните случаи при катастрофи по магистралите са три пъти по-малко, отколкото по първакласната и по второкласната пътна мрежа, каза министърът.

Запитан, дали еколозите са всъщност тези, които нанасят щетите, Димов отговори:

"Това определено е показано в този доклад... Почти 2,7 милиарда (лева) са щетите за тези 10-11 години, а за сравнение за същия период от природни бедствия са около 1,8 милиарда (лева)е. Т.е. природните бедствия са нанесли около 1 милиард (лева) по-малко щети".

Коментирайки други теми, Димов каза, че България ще поиска от Европейския съюз да задължи държавите членки износителки на стари автомобили на изток да плащат за това, което той нарече "изкривяване на пазара". Част от държавите в северната и западната част от ЕС се готвят да забранят дизеловите коли на своята територия в близките години, което поражда страхове, тези коли ще намерят пътя си към по-неплатежоспособните пазари а Централна и Източна Европа.

Намаляването на замърсяването от битовото отопление на твърдо гориво - въглища, дърва и брикети - ще бъде акцент в шестгодишна правителствена програма. Като начало, продажбите на нискокачествени въглища и брикети ще бъдат забранени от следващия отоплителен сезон. Качеството ще се определя лабораторно, възоснова на съдържание на сяра, пепел и влажност.

 

Природозащитниците нанасят повече вреди на България от бедствията и авариите. Това каза в интервю за БНТ тази сутрин министърът на околната среда и водите Нено Димов.

По думите му загубите от обжалвания на проекти заради предполагаемото им въздействие върху околната среда за последните 11 години са 2,7 милиарда лева, докато щетите от природни бедствия са 1,8 милиарда лева.

"Средно забавяне от 2 години и половина има на всеки проект. И за тези 10 години по 1 милион лева са се губили всеки ден", каза Димов, позовавайки се на  публикувано миналия четвъртък.

По думите му обхваща "много малка част от знакови инвестиционни проекти" като строителството на автомагистрала Струма в Кресненското дефиле, устройствени планове по морето, туристическите обекти в Пирин и Витоша.

"Но ние не можем да се лишим от обжалването. В една правова държава обжалването е задължително да съществува като елемент", добави той. "Тук вече опираме до морала и аз не бих се спрял само на икономическите щети".

Той посочи, че забавянето на строителството на магистрали се заплаща с човешки живот. Смъртните случаи при катастрофи по магистралите са три пъти по-малко, отколкото по първакласната и по второкласната пътна мрежа, каза министърът.

Запитан, дали еколозите са всъщност тези, които нанасят щетите, Димов отговори:

"Това определено е показано в този доклад... Почти 2,7 милиарда (лева) са щетите за тези 10-11 години, а за сравнение за същия период от природни бедствия са около 1,8 милиарда (лева)е. Т.е. природните бедствия са нанесли около 1 милиард (лева) по-малко щети".

Коментирайки други теми, Димов каза, че България ще поиска от Европейския съюз да задължи държавите членки износителки на стари автомобили на изток да плащат за това, което той нарече "изкривяване на пазара". Част от държавите в северната и западната част от ЕС се готвят да забранят дизеловите коли на своята територия в близките години, което поражда страхове, тези коли ще намерят пътя си към по-неплатежоспособните пазари а Централна и Източна Европа.

Намаляването на замърсяването от битовото отопление на твърдо гориво - въглища, дърва и брикети - ще бъде акцент в шестгодишна правителствена програма. Като начало, продажбите на нискокачествени въглища и брикети ще бъдат забранени от следващия отоплителен сезон. Качеството ще се определя лабораторно, възоснова на съдържание на сяра, пепел и влажност.

Коментари

Socratus MMXVIII's picture
Socratus MMXVIII
Sokratus

Нено, Нено

И тоя ни е министър на екологият!!! Повечето от тези жалби трябва да ги пуска министерството, но като не си върши работата!!!
Министерство на екологията означава, да защитава природата, а не да застава на страната на инвеститорите!
;)
смехурко's picture
смехурко
смехурко

Н.Д. е вероятно политикът,

който е извършил най-голямото морално падение от всички, забъркали се в политиката лица.

Еколози

Абе звучи странно, но реално е вярно, щото нашите еколози не са такива в истинския смисъл на думата. Това е проблемът.

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията