Предизвикалите изключително остра полемика ограничители около трамвайното трасе на столичната ул. „Граф Игнатиев” са по изискване на пътната полиция, а избраната форма е с цел ограничителите да са щадящи за погледа и да не се използват за други цели.
Това обясни пред бТВ проектантът на спорното решение арх. Радомира Методиева.
В социалните мрежи ограничителите бяха взети на подбив заради формата им, която без много фантазия поражда асоциации с надгробни паметници, мемориални плочи, перки на акули и т.н.
„Асоциации може да се правят всякакви, всичко прилича на нещо в нашите измерения”, беше лаконичният отговор на арх. Методиева.
Тя обясни, че конкурсният проект не е включвал подобни колчета, но „по нашия закон понятието „споделено пространство” не е дефинирано и законово прието” и така от КАТ са поискали поставянето на ограничителите.
Защо точно с тази необичайна форма? Методиева посочи, че на „Солунска” било експериментирано с кубчета, но веднага те били припознати „като места, удобни за сядане” и затова била предложена скосена форма, която да не позволява подобна злоупотреба с общинско имущество.
Няма ли обаче риск човек да се спъне в ниската гранитна призма и да се окаже именно върху релсите?
„Това, което сме поставили, е възможно най-щадящото за погледа. Човек може да се спъне във всяко нещо, стремили сме се да има визуално единство в материалите. Цветно нещо няма как да е гранит.”
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни