Article_top

Предизвикалите изключително остра полемика ограничители около трамвайното трасе на столичната ул. „Граф Игнатиев” са по изискване на пътната полиция, а избраната форма е с цел ограничителите да са щадящи за погледа и да не се използват за други цели.

Това обясни пред бТВ проектантът на спорното решение арх. Радомира Методиева.

В социалните мрежи ограничителите бяха взети на подбив заради формата им, която без много фантазия поражда асоциации с надгробни паметници, мемориални плочи, перки на акули и т.н.

„Асоциации може да се правят всякакви, всичко прилича на нещо в нашите измерения”, беше лаконичният отговор на арх. Методиева.

Тя обясни, че конкурсният проект не е включвал подобни колчета, но „по нашия закон понятието „споделено пространство” не е дефинирано и законово прието” и така от КАТ са поискали поставянето на ограничителите.

Защо точно с тази необичайна форма? Методиева посочи, че на „Солунска” било експериментирано с кубчета, но веднага те били припознати „като места, удобни за сядане” и затова била предложена скосена форма, която да не позволява подобна злоупотреба с общинско имущество.

Няма ли обаче риск човек да се спъне в ниската гранитна призма и да се окаже именно върху релсите?

„Това, което сме поставили, е възможно най-щадящото за погледа. Човек може да се спъне във всяко нещо, стремили сме се да има визуално единство в материалите. Цветно нещо няма как да е гранит.”

 

 

Предизвикалите изключително остра полемика ограничители около трамвайното трасе на столичната ул. „Граф Игнатиев” са по изискване на пътната полиция, а избраната форма е с цел ограничителите да са щадящи за погледа и да не се използват за други цели.

Това обясни пред бТВ проектантът на спорното решение арх. Радомира Методиева.

В социалните мрежи ограничителите бяха взети на подбив заради формата им, която без много фантазия поражда асоциации с надгробни паметници, мемориални плочи, перки на акули и т.н.

„Асоциации може да се правят всякакви, всичко прилича на нещо в нашите измерения”, беше лаконичният отговор на арх. Методиева.

Тя обясни, че конкурсният проект не е включвал подобни колчета, но „по нашия закон понятието „споделено пространство” не е дефинирано и законово прието” и така от КАТ са поискали поставянето на ограничителите.

Защо точно с тази необичайна форма? Методиева посочи, че на „Солунска” било експериментирано с кубчета, но веднага те били припознати „като места, удобни за сядане” и затова била предложена скосена форма, която да не позволява подобна злоупотреба с общинско имущество.

Няма ли обаче риск човек да се спъне в ниската гранитна призма и да се окаже именно върху релсите?

„Това, което сме поставили, е възможно най-щадящото за погледа. Човек може да се спъне във всяко нещо, стремили сме се да има визуално единство в материалите. Цветно нещо няма как да е гранит.”

 

Коментари

Тези елементи са пълно

малоумие, както и изискването на КАТ да има такива изобщо. Можеха да сложат бодлива тел със същия успех.

Интересно!

Как утре от МВР ще обяснят причината, че някой се е спънал от тези "щадящи за погледа" прегради, после е паднал върху линията и е бил прегазен от идващия трамвай?

Обикалял съм по света....

....ама такова чудо не си спомням да съм видял някъде!
Изглежда като заграждение срещу танокве и БТР-и по военно време.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какъв ще е резултатът от първия тур на изборите в София?