"Моментни затруднения" - така председателят на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Светослав Глосов определи провала около въвеждането на новата електронна винетка, който в първите дни на новата година създаде затруднения за хиляди шофьори. От БСП настояват за оставки на министри, а депутатът Георги Свиленски сподели, че е "потресен" от скандала, който забъркаха управляващите. 

"Не бих казал, че има фал старт. Има, моментни затруднения, които са свързани с въвеждането на един продукт, който е момента няма.", обясни Глосов. 

Той на няколко пъти повтори в ефира на БНР, че това са "моментни епизодични проблеми", "няма проблем с винетките" и вероятно ще има "ще има претенции към изпълнителя". 

"След анализ на проблемите на ТОЛ системата" най-вероятно ще бъдат предявени претенции и към изпълнителната фирма за това, че не е спазила някои графици", каза той. 

Шефът на АПИ подчерта, че има много начини, по които човек може да си закупи винетка и ТОЛ терминалите не са единственият метод. „Именно поради взискателността към проблемът с винетките, някои от колегите ми се простиха с местата си“, добави той. 

Заради възникналия проблем лично по нареждане на премиера Бойко Борисов бяха уволнени двама служители на АПИ и един съветник на регионалния министър. Самата министърка Петя Аврамова посочи, че е готова всеки момент да се раздели с поста и увери, че всеки който е платил за винетка повече от един път ще му бъде възстановена надвзетата сума. 

От БСП искат още оставки

„Потресен съм. От АПИ дори не разбраха какъв скандал забъркаха и какви трудности създадоха на българските граждани и продължават да обясняват- как системата е перфектна и са си свършили работата, но българските граждани не са успели и не са били достатъчно информирани. Те оставиха хората на връх Нова година в безизходица“, коментира зам.председателят на групата на БСП в парламента Георги Свиленски.

Той се включи също в предаването "Неделя 150" на БНР веднага след участието на Светослав Глосов. 

Според него електронната винетка е най-малката част от системата. „Ако сега стана катастрофа, не знам какво ще стане на 19 август, когато вече трябва да бъдат таксувани товарният превоз, тежките камиони и трябва да се отчита на километри, на тонаж - какъв международен проблем ще стане тогава“, обясни той.

„Искаме в България най-накрая да започне да работи държавността. Законодателят да пише закони, правителството да ги изпълнява и така няма да има скандали всяка седмица“, добави Свиленски.