Европейската комисия блокира планираното сливане на железопътния бизнес на германския концерн "Сименс" (Siemens) и френската група "Алстом" (Alstom) с мотива, че компаниите не са успели да разсеят "сериозните" притеснения, свързани с конкуренцията, предаде ДПА, цитирана от БТА.
Това сливане би довело до по-високи цени на сигнализиращите системи, които осигуряват безопасността на пътниците, както и на следващите поколения високоскоростни влакове, посочи еврокомисарят за конкуренцията г-жа Маргрете Вестагер.
Комисията забранява сливането, тъй като компаниите не желаят да намерят решения, които да разсеят нашите сериозни притеснения за конкуренцията, допълни тя в изявление.
Двете компании заявяваха, че сливането ще им позволи да се конкурират по-добре с чуждестранни компании, като например китайския производител в сектора Си Ар Ар Си (CRRC).
Комисията обаче установи, че китайските доставчици в момента "не присъстват" на ключовия европейски пазар за сигнализиращи системи и е "малко вероятно" в обозримо бъдеще да представляват заплаха за производството на високоскоростните влакове на "Сименс" и "Алстом".
"Сименс" произвежда високоскоростните влакове И Це Е (ICE), а "Алстом" - влаковете Те Же Ве (TGV).
Главният изпълнителен директор на "Сименс" Джо Кезер разкритикува днес ветото на Европейската комисия върху сливането, като призова за "структурно" обновяване на европейската промишлена политика на фона на американската и китайската конкуренция, предаде Франс прес.
"Защитата на интересите на клиентите на местно равнище не означава да се лишим от това да бъдем равнопоставени с водещи страни като Китай и Съединените щати", заяви Кезер, допълвайки, че предстоящите европейски избори са уникална възможност за изграждане на Европа на бъдещето, включително в областта на индустриалната политика.
Франция и Германия предвиждат инициатива за реформа на европейските правила за конкуренцията за противодействие на Китай, заяви днес германският министър на икономиката Петер Алтмайер, цитиран от Франс прес.
Той изтъкна, че се подготвя френско-германска инициатива за преосмисляне и промяна на европейските правила за конкуренцията, без да посочва повече подробности, предаде БТА.
Агенцията посочи, че още преди да бъде обявено отхвърлянето на обединението на жп дейностите на двете групи, което се очакваше, френският министър на финансите Брюно Льо Мер го определи като "политическа грешка", която "ще обслужи икономическите интереси на Китай".
От своя Алтмайер още вчера призова за политика, подкрепяща обединенията на компании в европейски мащаби, за може да има "равенство" в играта на международната сцена.
По думите му има сфери като авиацията, жп превозите и банките, в които би било по-добре да се разглежда като референтен международният пазар, вместо европейският.
Европейската комисарка за конкуренцията Маргрете Вестагер също защити "правото на конкуренция в ЕС, насърчаваща добрите европейски шампиони", но изтъкна, че "за да си конкурентен в чужбина, трябва конкуренцията да се възцари у дома".
Кезер разкритикува ветото на Европейската комисия върху сливането, като призова за "структурно" обновяване на европейската промишлена политика на фона на американската и китайската конкуренция.
Европейската комисия, която разполага от 1989 година с право на вето върху сливанията, не го е използвала често. За близо 30 години са били одобрени над 6000 сливания, а по-малко от трийсет са били блокирани.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни