Ad Config - Website header

 

Article_top

Серийното производство на знаковия постсъветски пътнически самолет на Русия МС-21 ще бъде отложено с една година заради американските санкции, предадоха Ройтерс и Франс прес, позовавайки се на руския конгломерат Ростех.

Три прототипа от самолета за средни разстояния с два двигателя са готови, но серийното производство ще започне в края на идната година. МС-21 ще влезе в пряка конкуренция с най-продаваните модели на Еърбъс (Airbus) и Боинг (Boeing) - А320 и В737. 

Разработката му обаче включва някои части чуждестранно производство, сред които неминуемо необходимите композитни материали - по-леки от традиционните сплави, внасяни от Съединените щати с цел изработването на крилата от руско предприятие, което от септември е обект на санкциите на Вашингтон.

Ръководителят на Ростех Сергей Чемезов заяви пред журналисти на авиосалона в Абу Даби, че сега се преминава към материали собствено производство.

МС-21 извърши първия си полет през май 2017 година и трябваше да бъде пуснат в експлоатация в края на 2018 година. 

След украинската криза през 2014 година и засилването на международните санкции, западните санкции и най-вече американските непрекъснато се втвърдяват срещу руската икономика и по-специално срещу отбранителната промишленост.

През септември Вашингтон включи в черния си списък руски предприятия, участващи в проекта МС-21, с аргумента, че те действат против интересите на САЩ в сферата на националната сигурност или външната политика.

Впрочем, Чемезов посочи, че според договор, подписан преди въвеждането на санкциите, първата партида от 50-60 самолета ще бъдат оборудвани с американски двигатели.

Ключови думи
 

Серийното производство на знаковия постсъветски пътнически самолет на Русия МС-21 ще бъде отложено с една година заради американските санкции, предадоха Ройтерс и Франс прес, позовавайки се на руския конгломерат Ростех.

Три прототипа от самолета за средни разстояния с два двигателя са готови, но серийното производство ще започне в края на идната година. МС-21 ще влезе в пряка конкуренция с най-продаваните модели на Еърбъс (Airbus) и Боинг (Boeing) - А320 и В737. 

Разработката му обаче включва някои части чуждестранно производство, сред които неминуемо необходимите композитни материали - по-леки от традиционните сплави, внасяни от Съединените щати с цел изработването на крилата от руско предприятие, което от септември е обект на санкциите на Вашингтон.

Ръководителят на Ростех Сергей Чемезов заяви пред журналисти на авиосалона в Абу Даби, че сега се преминава към материали собствено производство.

МС-21 извърши първия си полет през май 2017 година и трябваше да бъде пуснат в експлоатация в края на 2018 година. 

След украинската криза през 2014 година и засилването на международните санкции, западните санкции и най-вече американските непрекъснато се втвърдяват срещу руската икономика и по-специално срещу отбранителната промишленост.

През септември Вашингтон включи в черния си списък руски предприятия, участващи в проекта МС-21, с аргумента, че те действат против интересите на САЩ в сферата на националната сигурност или външната политика.

Впрочем, Чемезов посочи, че според договор, подписан преди въвеждането на санкциите, първата партида от 50-60 самолета ще бъдат оборудвани с американски двигатели.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Как трябва да се явят партиите от десния политически спектър на изборите за европейски парламент?