"Лейди Гага не е никаква актриса - няма какво да говорим! Тя просто е избрана изключително добре за тази роля... Тя е перфекта за тая роля - с големия си нос, с дебелия си задник... С нелепия начин, по който изглежда. Аз казвам к'вит са нещата . Тя наистина е перфектен музикант и точно това несъответствие на талант и визия са перфектни за тази роля. Иначе тя играе като кандидат-студентка за ВИТИЗ. Сега нема к'во 'а си говорим глупости."
С това изказване от снощното студио "Треска за Оскари" на Нова тв Асен Блатечки си навлече доста - меко казано, противоречиви чувства. Не са малко хората, които първо смятат, че има съответствие на нивата, и второ - че не е най-джентълменското да коментираш за "несъответствие на талант и визия" или "нелепия начин", по който изглежда една от най-титулуваните съвременни певици.
Преди това в студиото в компанията на Асен, още и Калин Врачански, и Теодора Духовникова разкриха причините, поради които българските актьори не изнасят оскарите с колички (ако бяха в Холивуд, тримата задължително щяха да са номинирани - заяви още като ги представяше водещата Ива Софиянска, б.р.).
Трите пречки са - езикът (че вечно "сме обречени" и ни дават роли на имигранти), разстоянието (че сме далеч, а не сме там) и най-вече - лобито, което го нямаме. "Няма защо да взимат български артисти в американски филми, защото не могат да изкарат пари от това", вярва Блатечки.
За щастие и облекчение на Лейди Гага, Калин Врачански (след като двамата с Блатечки разгромиха Рами Малек и играта му) - бе малко по- снизходителен към нея:
"Според мен си свърши отлично работата."
Той дори отпусна малко аванта, че е "... добра в това, което ѝ е зададено като задача." (подкрепено със снизходителна усмивка, б.р.)
Една от най-бързите реакции на изказването на Асен Блатечки бе на основателката на "Майко Мила" Красимира Хаджииванова:
"Асен Блатечки казал, че Лейди Гага не била никаква актриса и е избрана за ролята си "заради дебелия си гъз и големия си нос". Това, разбира се, се нарича проекция, но той, горкия, откъде да знае, като е зает да си въобразява, че да се показваш от хладилник и да ходиш по потник и с цигара в ръка е върхът на актьорското майсторство (и може би в НАТФИЗ наистина Е). Клет Асен, клет потник, клет "секссимвол". Клет селски маниер да обсъждаме външния вид на хора, чийто талант и успех никога няма да достигнем. Клето мъжкарче, дето най-големия му аргумент срещу някоя жена е да ѝ каже, че ѝ е дебел гъзът. КЛЕТОСТ. Дайте му там една награда за най-хубаво олицетворение на кренвирш и да се куртулиса момчето.
И между другото няма никакво значение на кого филмът му е харесал или не, защото ние, слава богу, не сме журито, дето преценява кой филм и човек ще бъде номиниран за Оскар. В смисъл, че това не са наградите за най-хубав самодеен кръжок в читалище Светлина. Нито е Плеймейт в Радомир. Това са Оскарите и това е Лейди Гага и това е един филм, който е гледан от милиони хора ПО ТЯХНО ЖЕЛАНИЕ, а не реклама с един чвор, който живее в хладилника. И едно от основните неща, по които се познава дали си надраснал комплексите и полюциите си, е да можеш да се изказваш за друг човек, който работи в областта, в която УЖ СЕ СМЯТАШ за експерт и за неин достоен представител, без да намесваш външния вид на въпросния, а да се опитваш - АКО МОЖЕШ, РАЗБИРА СЕ - да се аргументираш по същество. Защото ако ще си говорим за дебели гъзове и носове, точно Блатечки би трябвало да замълчи учтиво и да затвори вратата на хладилника отвътре и да не излиза оттам. И не на последно място - не дойде ли време тоя селски маниер да обсъждаме на жените гъзовете да остане в миналото, при цървулите, кратунките и външните кенефи? АКО Е УДОБНО? Ние не сме виновни, че някои жени могат да печелят Оскар без оглед на външния си вид, а Асен, ВЪПРЕКИ НЕОСПОРИМИЯ ФАКТ, ЧЕ Е ИЗВЪНГАЛАКТИЧЕСКИ СЕКССИМВОЛ, не може??"
"Оскар студио по Нова. Асен Блатечки: “Лейди Гага не е никаква актриса. Тя е избрана за тази роля, заради големия си нос и дебелия си задник”. Ама така е! Извинете! Нейната номинация за главна женска роля бледнее пред блестящата ти игра в “Клиника на третия етаж”.
Гледам в "Треска за Оскари" Асен Блатечки и Калин Врачански иронично коментират, че Рами Малек изобщо не е успял да се справи с ролята на Фреди Меркюри в "Бохемска рапсодия". Крайно време е да поканят Марта Вачкова да оспори качествата на Мерил Стрийп или Рут Колева да заклейми вокалните възможности на Селин Дион.
Ето в оригинал още две от прозренията на Блатечки:
"Ние нямаме лоби - няма защо да взимат български артисти в американски филми, защото не могат да изкарат пари от това."
И на въпрос за разликата в киното в Холивуд и у нас:
"Няма никаква разлика - единствената разлика е в мащабите. Иначе киното в България се снима по абсолютно същия начин, по който и там."
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни