Article_top

Долната камара на френския парламент подкрепи снощи въвеждането на нов данък, засягащ технологичните гиганти "Гугъл" (Google), "Епъл" (Apple), "Амазон" (Amazon) и "Фейсбук" (Facebook) въпреки критиките на САЩ, предаде ДПА, цитирана от БТА.
Законът е внесен от икономическия министър Брюно льо Мер. 
Данъкът от 3 процента ще засегне компании, чиито дигитални приходи в световен мащаб възлизат на 750 милиона евро (845 милиона долара), като от тях над 25 милиона евро са реализирани във Франция.


Данъкът ще обхваща комисионите, които интернет платформите вземат при продажби, направени чрез тях, и приходите от таргетирани реклами и продажба на данни на потребителите, но няма да засяга преките продажби от компания на потребител.
Брюно льо Мер каза, че Франция проправя пътя по този въпрос и е сигурен, че много други страни ще последват нейния пример.
Вашингтон се противопостави на новия закон с мотива, че това е дискриминация срещу мултинационалните компании с централи в САЩ.


Законът бе приет, след като подобен закон, предложен от Франция и Германия на европейско равнище през март, срещна опозиция от Ирландия, Швеция и Дания.
Испания също планира да въведе подобна ставка в размер от 3 процента, а Австрия обяв през иминалата седмица, че ще продължи с въвеждането на такъв данък, но в размер 5 процента.
Според Европейската комисия компании като "Фейсбук", "Амазон" и "Гугъл" плащат доста по-малко от традиционните промишлени компании и компаниите за услуги.
През март 2018 година Европейската комисия обяви оценка, според която дигиталните компании плащат на практика данък от 9,5 процента спрямо 23,2 процента при компаниите с традиционен бизнес модел.

 

Долната камара на френския парламент подкрепи снощи въвеждането на нов данък, засягащ технологичните гиганти "Гугъл" (Google), "Епъл" (Apple), "Амазон" (Amazon) и "Фейсбук" (Facebook) въпреки критиките на САЩ, предаде ДПА, цитирана от БТА.
Законът е внесен от икономическия министър Брюно льо Мер. 
Данъкът от 3 процента ще засегне компании, чиито дигитални приходи в световен мащаб възлизат на 750 милиона евро (845 милиона долара), като от тях над 25 милиона евро са реализирани във Франция.


Данъкът ще обхваща комисионите, които интернет платформите вземат при продажби, направени чрез тях, и приходите от таргетирани реклами и продажба на данни на потребителите, но няма да засяга преките продажби от компания на потребител.
Брюно льо Мер каза, че Франция проправя пътя по този въпрос и е сигурен, че много други страни ще последват нейния пример.
Вашингтон се противопостави на новия закон с мотива, че това е дискриминация срещу мултинационалните компании с централи в САЩ.


Законът бе приет, след като подобен закон, предложен от Франция и Германия на европейско равнище през март, срещна опозиция от Ирландия, Швеция и Дания.
Испания също планира да въведе подобна ставка в размер от 3 процента, а Австрия обяв през иминалата седмица, че ще продължи с въвеждането на такъв данък, но в размер 5 процента.
Според Европейската комисия компании като "Фейсбук", "Амазон" и "Гугъл" плащат доста по-малко от традиционните промишлени компании и компаниите за услуги.
През март 2018 година Европейската комисия обяви оценка, според която дигиталните компании плащат на практика данък от 9,5 процента спрямо 23,2 процента при компаниите с традиционен бизнес модел.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Кога ще приключи ремонтът на „Графа“?