Article_top

„Pod igoto“, класиката на Иван Вазов, издадена на „шльокавица“ в ограничен тираж преди две години от „Жанет 45“, влиза в учебник по литература за 10. клас. Включването на случая с това издание в учебниците е одобрено от МОН и десетокласниците ще разсъждават върху него в предстоящата 2019/2020 учебна година. Учебникът е на „Просвета“, ще се появи по книжарниците тази есен и всеки гимназиален учител по литература ще прецени дали да преподава по него на своите ученици.

Автори на учебника са Любов Шишкова и Албена Хранова. В един от уроците те запознават десетокласниците с инициативата „Под игото“ да се издаде на „маймуница“ навръх 24 май 2017 г., за да се привлече общественото внимание към повсеместното използване на латиницата при комуникацията в социалните мрежи. От „Жанет 45“ се спират именно на „Под игото“ заради голямата му важност за българската идентичност – и с убеждението, че именно този текст ще привлече най-широко внимание към въпроса „Какво губим, като пишем на шльокавица?“.

Поставените в учебника задачи са свързани не толкова със съдържанието на романа – то вече би следвало да е познато на учениците, предвид че са изучавали части от него още в 6. клас. В учебната програма „Под игото“ се среща отново в 10. клас и е сред списъка на задължителните четива. Упражненията поставят акцента върху обществения отзвук след публикуването на пълния текст на Вазовата класика на шльокавица, като насърчава учениците сами да проучат основните позиции в медийни съобщения, форуми, видеа и т.н. След като систематизират основните становища по случая, следва в час да се организира дискусия за уместността на подобно издание и разсъждение как биха реагирали Вазов и героите му, ако можеха да станат свидетели на така преиздадения том.

Площад Славейков

 

„Pod igoto“, класиката на Иван Вазов, издадена на „шльокавица“ в ограничен тираж преди две години от „Жанет 45“, влиза в учебник по литература за 10. клас. Включването на случая с това издание в учебниците е одобрено от МОН и десетокласниците ще разсъждават върху него в предстоящата 2019/2020 учебна година. Учебникът е на „Просвета“, ще се появи по книжарниците тази есен и всеки гимназиален учител по литература ще прецени дали да преподава по него на своите ученици.

Автори на учебника са Любов Шишкова и Албена Хранова. В един от уроците те запознават десетокласниците с инициативата „Под игото“ да се издаде на „маймуница“ навръх 24 май 2017 г., за да се привлече общественото внимание към повсеместното използване на латиницата при комуникацията в социалните мрежи. От „Жанет 45“ се спират именно на „Под игото“ заради голямата му важност за българската идентичност – и с убеждението, че именно този текст ще привлече най-широко внимание към въпроса „Какво губим, като пишем на шльокавица?“.

Поставените в учебника задачи са свързани не толкова със съдържанието на романа – то вече би следвало да е познато на учениците, предвид че са изучавали части от него още в 6. клас. В учебната програма „Под игото“ се среща отново в 10. клас и е сред списъка на задължителните четива. Упражненията поставят акцента върху обществения отзвук след публикуването на пълния текст на Вазовата класика на шльокавица, като насърчава учениците сами да проучат основните позиции в медийни съобщения, форуми, видеа и т.н. След като систематизират основните становища по случая, следва в час да се организира дискусия за уместността на подобно издание и разсъждение как биха реагирали Вазов и героите му, ако можеха да станат свидетели на така преиздадения том.

Площад Славейков

Коментари

Gotse Delchev's picture
Gotse Delchev
Gotse Delchev

Руската империя срещу малка Бъ лгария!

ВСЕКИ ГЕНИЙ БИ НАПИСАЛ РОМАНА ПО СЪЩИЯ

НАЧИН, както Вазов Го е написал, защото

по онова време в съзнанието на българите, включително и на Вазов, е била красива мечта, приказка, дарителка на свобода, проляла много кръв за нашето освобождение.

Вярно е за героизма на всички, воювали в Руско-турската война 1877-1878 - Русия, поробеният украински народ, Румъния с 55лядната си армия, финландци, поляци и други; вярно е за многото жертви, една част от, които са дадени поради неподготвеност на руските командири, което не се отрича, но

Мили сънародници, всички жертви не са дадени първично за българското освобождение, а за величието на руския император, за мечтата на Русия да завладее Босфора и да стане политически хегемон на Балканите.

България е освободена покрай основната руска цариградска мечта.

След войната Русия налага най-циничната и гнусна лъжа във военната история на човечеството, че тя, тя ни е подарила свободата. Като че ли българите не са имали Възраждане, което подготвя освобождението ни, като че ли Русия сама е воювала във войната. Заради гнусотията, че свободата ни е подарена, Русия прави всичко възможно да ни втълпява, че сме били некадърници сами да се освободим, а за „услугата ” „подарена свобода” Русия перманентно ни ограбва с неизгодни за нас договори, насилствено ни държи в мизерната си сфера на влияние, за да не изградим модерна европейска държава като тази на Дания, Финландия, Норвегия, Холандия …

Ако Вазов сега пишеше романа си, щеше да го напише с истинския реализъм, и романът би изглеждал по съвсем друг начин и щеше да бъде още по-добър.

Млади, възрастни и по-възрастни българи, ако не се откъснем от руското грабителско опекунство, вечно ще сме залепени за мизерията, дебългаризирането на земята ни ще продължава, националната ни идентичност също ще продължава да ерозира и така до фактическото изчезване на българското племе и държавност!

Русия ликвидира роднинската ни Волжка България, присвои земята й, геноцидно разпръсна волжките българи, част от тях обяви за татари, сега иска да стори същото и с Дунавска България.



Народе, кога ще се събудиш, за да поискаш да изучаваш истинската българска история, а не руския й прочит, за да разбереш що е това Руска империя ?!

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията