Безумията в железниците продължават с пълна пара.

Вчера в 6,51 часа сутринта на гара Айтос при заминаване на пътнически влак № 80141 за гара Българово се оказва, че електрическата мотриса е била изпратена срещу насрещно движеща се друга жп композиция. Случаят е описан в бюлетина за нередности на Национална компания "Железопътна инфраструктура", установи Клуб Z.

Електрическата мотриса е от старите влакове от 32-а серия. Машинистът е забелязал несъответствието в показанието на стрелките и че срещу него идва друга жп композиция. Заради инцидента влакът е престоял на гара Айтос 54 минути - от 06,51 ч ДО 07,45 ч. По настояване на локомотивната бригада е съставен акт за нарушение. Освен това са закъснели и няколко други влака, пише в бюлетина за железопътните нарушения.

Композицията с номер 80140 е престояла 28 минути пред входния сигнал на гара Айтос, влак 8627 се е забавил с 6 минути на гара Черноград, а този с номер 8610 е престоял 15 минути на гара Българово плюс още 4 минути допълнителен престой в Айтос.

Според жп специалисти в момента в железниците цари пълен хаос като отношенията между служителите на НКЖИ и БДЖ са изострени след катастрофата при гара Калояновец, за която от транспортното министерство побързаха да прехвърлят вината върху загиналия машинист. Въпрос на време е кога ще се случи следващият тежък жп инцидент, твърдят те.

Клуб Z публикува доказателства - видео и документи, показващи, че автоматичната система за сигурност в железниците не е работела по време на катастрофата при Калояновец. Освен това части от чисто новата жп линия бяха отнесени странно лесно от дъждовете преди седмица, което отприщи вълна от съмнения сред железничарите дали ремонтът, за който бяха похарчени стотици милиони левове, е свършен качествено.