Article_top

Политиката не трябва да се меси в решението за това ще разположи ли "Фолксваген" производство в България.

Това заяви днес германският външен министър Хайко Маас, който е на двудневна визита у нас по по-кана на българската си колежка Екатерина Захариева. 

"Решението е изключително важно, но то ще бъде взето от фирмата. Тук политиката не трябва да се меси", заяви дипломат номер едно на Германия в отговор на въпрос по време на брифинг в Министерския съвет.

Както е известно, германският автомобилен концерн има намерение да изгради завод в Източна Европа. Неофициално се твърди, че изборът е между България и Турция. Представители на управляващите, начело с премиера Бойко Борисов на няколко пъти намекнаха, че очакват голяма германска инвестиция у нас, като решението за това, по думите им, трябваше да бъде обявено през май - преди евровота (който у нас ще е тази неделя). В "хора" се включи и президентът Румен Радев, който изтъкна и своя заслуга за евентуалната бъдеща инвестиция - разказа как поканил германския си колега Франк-Валтер Щайнмайер да разгледа как работи водещо немско предприятие в Пловдив, как после после получил "ласкаво и обнадеждаващо писмо" и др.

Оказа се обаче, че решение през май няма да има. Ще бъде обявено през ноември - заявиха от "Фолксваген". Преди тази новина да се появи обаче, представители на кабинета, сред които и Борисов и вицепремиерът му Томислав Дончев, изпреварващо обвиниха Радев, че с изказванията си можело да отблъсне инвеститора. По информация на Клуб Z от дипломатически източници засега изборът клонял в полза на Турция.

Иначе днес Маас потвърди традиционно добрите отношения между двете държави и определи България като "силен партньор в сърцето на Европа". По повод предстоящия вот за нов Европейски парламент външният министър на Германия посочи, че се надявал да "няма много евродепутати, които да пречат на работата на ЕС".

"Става въпрос за бъдещето на Европа. Ние не искаме да я оставяме на националистите и популистите", посочи Маас.

 

Политиката не трябва да се меси в решението за това ще разположи ли "Фолксваген" производство в България.

Това заяви днес германският външен министър Хайко Маас, който е на двудневна визита у нас по по-кана на българската си колежка Екатерина Захариева. 

"Решението е изключително важно, но то ще бъде взето от фирмата. Тук политиката не трябва да се меси", заяви дипломат номер едно на Германия в отговор на въпрос по време на брифинг в Министерския съвет.

Както е известно, германският автомобилен концерн има намерение да изгради завод в Източна Европа. Неофициално се твърди, че изборът е между България и Турция. Представители на управляващите, начело с премиера Бойко Борисов на няколко пъти намекнаха, че очакват голяма германска инвестиция у нас, като решението за това, по думите им, трябваше да бъде обявено през май - преди евровота (който у нас ще е тази неделя). В "хора" се включи и президентът Румен Радев, който изтъкна и своя заслуга за евентуалната бъдеща инвестиция - разказа как поканил германския си колега Франк-Валтер Щайнмайер да разгледа как работи водещо немско предприятие в Пловдив, как после после получил "ласкаво и обнадеждаващо писмо" и др.

Оказа се обаче, че решение през май няма да има. Ще бъде обявено през ноември - заявиха от "Фолксваген". Преди тази новина да се появи обаче, представители на кабинета, сред които и Борисов и вицепремиерът му Томислав Дончев, изпреварващо обвиниха Радев, че с изказванията си можело да отблъсне инвеститора. По информация на Клуб Z от дипломатически източници засега изборът клонял в полза на Турция.

Иначе днес Маас потвърди традиционно добрите отношения между двете държави и определи България като "силен партньор в сърцето на Европа". По повод предстоящия вот за нов Европейски парламент външният министър на Германия посочи, че се надявал да "няма много евродепутати, които да пречат на работата на ЕС".

"Става въпрос за бъдещето на Европа. Ние не искаме да я оставяме на националистите и популистите", посочи Маас.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какво ще товари и разтоварва новото пристанище на Ахмед Доган?