Краят на юни месец е срокът, който държавната компания "Автомагистрали" ЕАД си е поставила за пускане на движението по виадукт „Разлив“ при 51-ия км на магистрала „Хемус“. През 2017 г. бе обновено лявото платно на съоръжението. Ремонтът на дясното платно тече в момента заедно с реконструкцията на още два виадукта на аутобана.
Ремонтните дейности започнаха заради повредите върху съоръженията, нанесени през годините от резките температурни разлики, дъжда и снеговете. Обстойното обследване, извършено от „Автомагистрали“ ЕАД, показа, че има сериозни щети по всички конструктивни елементи - долното строене, фундаментите, стълбовете, лагерите, пътните плочи и тротоарните блокове.
Асфалтобетоновата настилка на „Разлив“ бе с множество мрежовидни пукнатини и деформации, а пътната плоча бе увредена до степен, че имаше нужна от ново изграждане. Трябваше да бъде положена нова хидроизолация, да се санират главните стоманобетонови греди, стълбове и устои, да се изградят колекторни системи за дъждовната вода.
Работата трябва да приключи до 30.06.2019 г. и движението по трасето да бъде пуснато. Довършителни дейности ще има до края на годината, но без "тапа" на трафика, защото ще се работи отдолу, съобщиха от "Автомагистрали".
Движението по виадуктите „Потоп“ и "Коренишки дол" ще бъде възстановено до края на ноември 2019 г. , гласи още планът на държавната компания.
Първият е в експлоатация от 80-е те години на миналия век, в резултат на което конструкцията му е силно амортизирана. Текущият ремонт е по спешност - заради много лошото цялостно състояние на съоръжението. За реконструкцията е изготвен технически проект, съгласуван от Института по пътища и от Техническия съвет на ОПУ София. Дейностите включват премахване на съществуващата настилка и пластовете под нея до горния ръб на стоманобетонната плоча. Изграждат се нов изравнителен бетон и нови тротоарни блокове, ще има и нова хидроизолация. След ремонта виадуктът ще отговаря на всички критериите за устойчивост при земетресение, обясняват от "Автомагистрали".
Движението ще бъде пуснато до 30 ноември, а ремонтът ще е окончателно завършен в края на 2019.
Същият времеви срок е поставен и за край на реконструкцията на виадукт „Коренишки дол“ при 36-ия км на „Хемус“. Това съоръжение е в експлоатация от 1986 г. И в този случай ремонтът е спешен. Работи се и по двете платна, и по носещите стълбове и основите.
"Автомагистрали" АД ремонтира и участъци от магистрала "Тракия", като едно от трасетата бе пуснато за движение предсрочно по случай 24 май. Останалите ремонти ще бъдат готови до 30 юни, преди началото на активния летен сезон.
След приключването на всички дейности в края на 2019 г. ще останат за ремонт само две по-малки съоръжения в най-тежкия участък на „Хемус“ – от тунел „Витиня“ до „Топли дол“.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни