Article_top

Клуб Z

СИМОНА РУСЕВА

На автопилот, с по-малък разход на гориво, без риск от катастрофи - това е новият концептуален камион на концерна “Мерцедес-Бенц”. Германският автомобилен гигант ще представи Future Truck 2025 на международното автомобилно изложение в Хановер (25 септември – 2 октомври). Това е първият “камион самоход”. Той е в цвят сребрист металик с аеродинамична форма. Каросерията се осветява от диоди.

Шофьорската кабина прилича по-скоро на ВИП-ложа. Подът е облицован в натурално дърво, седалките са изработени от черна и кремава естествена кожа. Естествено не липсват волан, педали, клаксон... Всичко изглежда нормално.

Погледа обаче привличат цветен дисплей зад кормилото и компютър вдясно. На него се наблюдават всички данни по време на движение - скорост, дистанция от предното превозно средство, лентата на движение… Чрез компютъра по желание може да се променя скоростта - към по-висока или по-ниска, както и да се сменя лентата. Шофьорът спокойно може да изтегли седалката си назад, да се облегне и да помечтае.

Камионът на бъдещето се движи на автопилот. Няма проблем шофьорът да вземе главния компютър и да сърфира из интернет. Това по никакъв начин не влияе на основната дейност на умната машинка - да изпълнява зададените параметри и при нужда да ги коригира, за да не се приближи опасно близо до друг участник в движението.

Ако движещета се отпред колона автомобили забави темп, камионът автоматично намалява скоростта. Електрониката реагира и на сирена на пожарна кола или линейка. В такъв случай освобождава лентата и се прибира плътно в резервната.
Как става всичко това, обяснява ръководителят на проекта инж. Георг Щефан Хагеман (46 г.):  

“Всички системи съществуват и днес и се използват в практиката. Нашата задача е перфектното им съчетаване на едно ново ниво.”

А защо наименованието е Future Truck 2025? То се знае, че е камион на бъдещето, а и поради строгите германски изисквания трябва да се спази дълга процедура на изпитания и даване на разрешителни. Едва тогава тежкотоварният автомобил може да поеме по пътищата на страната и извън пределите ѝ. Това най-вероятно ще стане едва през 2025 г., макар от “Мерцедес-Бенц” да уверяват, че камионът още сега може да влезе в серийно производство.

Трябва обаче да се промени Законът за движение по пътищата, което също е тромава процедура. В настоящия изрично е записано, че воланът трябва да се държи с две ръце.

 
"Мерцедес-Бенц Future Truck 2025". Снимки "Даймлер"

СИМОНА РУСЕВА

На автопилот, с по-малък разход на гориво, без риск от катастрофи - това е новият концептуален камион на концерна “Мерцедес-Бенц”. Германският автомобилен гигант ще представи Future Truck 2025 на международното автомобилно изложение в Хановер (25 септември – 2 октомври). Това е първият “камион самоход”. Той е в цвят сребрист металик с аеродинамична форма. Каросерията се осветява от диоди.

Шофьорската кабина прилича по-скоро на ВИП-ложа. Подът е облицован в натурално дърво, седалките са изработени от черна и кремава естествена кожа. Естествено не липсват волан, педали, клаксон... Всичко изглежда нормално.

Погледа обаче привличат цветен дисплей зад кормилото и компютър вдясно. На него се наблюдават всички данни по време на движение - скорост, дистанция от предното превозно средство, лентата на движение… Чрез компютъра по желание може да се променя скоростта - към по-висока или по-ниска, както и да се сменя лентата. Шофьорът спокойно може да изтегли седалката си назад, да се облегне и да помечтае.

Камионът на бъдещето се движи на автопилот. Няма проблем шофьорът да вземе главния компютър и да сърфира из интернет. Това по никакъв начин не влияе на основната дейност на умната машинка - да изпълнява зададените параметри и при нужда да ги коригира, за да не се приближи опасно близо до друг участник в движението.

Ако движещета се отпред колона автомобили забави темп, камионът автоматично намалява скоростта. Електрониката реагира и на сирена на пожарна кола или линейка. В такъв случай освобождава лентата и се прибира плътно в резервната.
Как става всичко това, обяснява ръководителят на проекта инж. Георг Щефан Хагеман (46 г.):  

“Всички системи съществуват и днес и се използват в практиката. Нашата задача е перфектното им съчетаване на едно ново ниво.”

А защо наименованието е Future Truck 2025? То се знае, че е камион на бъдещето, а и поради строгите германски изисквания трябва да се спази дълга процедура на изпитания и даване на разрешителни. Едва тогава тежкотоварният автомобил може да поеме по пътищата на страната и извън пределите ѝ. Това най-вероятно ще стане едва през 2025 г., макар от “Мерцедес-Бенц” да уверяват, че камионът още сега може да влезе в серийно производство.

Трябва обаче да се промени Законът за движение по пътищата, което също е тромава процедура. В настоящия изрично е записано, че воланът трябва да се държи с две ръце.

Коментари

Анонимен's picture
Анонимен

Немска му работа

Тези германци наистина са върхът на техниката.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Защо само Иван Гешев е номиниран за главен прокурор?