Article_top

Депутатът от ДПС Делян Пеевски, който допреди няколко години притежаваше официално само един "Опел", днес е готов да инвестира във всеки вид бизнес на почетния председател на партията Ахмед Доган - в това число и в новия му ТЕЦ.

Това заяви самият Пеевски, който вече традиционно дефилира на работното си място - Народното събрание. Днес той се задържа за около половин час - колкото да сподели с медиите последни новости.

"Винаги бих инвестирал в проекти на г-н Доган", заяви Пеевски в кулоарите.

Той отговори на журналистически въпрос, породен от новината, че Доган, който наскоро стана собственик на ТЕЦ "Варна", смята да инвестира 89 милиона евро за реконструкция на пристанището. За Пеевски обаче бе изключително важно да научи от коя медия е журналистът, задал този въпрос. Не стана ясно защо.

Както Клуб Z писа, водят се преговори за привличане на чужд инвеститор от Лондон. Той щял да се включи с до 50% от дяловете в новосъздадено дъщерно дружество на ТЕЦ "Варна" – “Пристанище ТЕЦ Езерово“, което да оперира порта. Името на инвеститорът все още не е известно. Преговорите се водели от над половин година.

По думите на Данаил Папазов, изпълнителния директор на компанията и бивш транспортен министър, от края на 2017 г., когато са придобити активите от ЧЕЗ за 48,5 млн. евро, новите собственици са инвестирали до момента 30 млн. лв. Парите били от банкови заеми от Първа инвестиционна банка и D-банк.

Според бизнесплановете компанията ще се фокусира в обработката на зърнените товари, тежки корабни горива, битум, асфалт и олио. До края на 2019 г. прогнозата е да бъдат обработени 200-250 000 тона на пристанището в Езерово. Догодина количествата да се удвоят, а през 2021 г. с пускането в експлоатация на планираните да се изградят зърнен и контейнерен терминал дружеството очаква многократен ръст. Данаил Папазов е амбициран да се обработват по 200 хил. контейнера, колкото в момента обработват всички български пристанища.

Замяна

През април евродепутатът Радан Кънев сезира прокуратурата и Европейската комисия за подготвяното според него "закриване" на пристанище "Варна-изток" и замяната му с това при теца на Ахмед Доган.

"В момента пристанище "Варна-изток" се преустройва в "рекреационни зони" (алеи с кръчми и чалготеки) (...). А пристанище ТЕЦ-Варна се управлява от Доган под благосклонния поглед на местната и националната власт. Накратко - подготвя се закриване на "Варна-изток" и замяната му с ТЕЦ-Варна, но вече в ръцете на ДПС, а не на държавата. 

По силата на чл. 106, ал. 1, чл. 112, ал. 2 и параграф 74 ПЗР на Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България (ЗМПВППРБ), пристанище ТЕЦ-Варна е ПУБЛИЧНА ДЪРЖАВНА СОБСТВЕНОСТ. Държавата обаче - в лицето на областния управител и на министъра на транспорта - не е издала акт за ПДС. Напротив - държавни и общински институции усилено съгласуват и подпомагат действията, с които Доган заграбва тази ценна пристанищна зона...", написа тогава Кънев.

Засега няма отговор на сигнала му. 

Ключови думи
 

Депутатът от ДПС Делян Пеевски, който допреди няколко години притежаваше официално само един "Опел", днес е готов да инвестира във всеки вид бизнес на почетния председател на партията Ахмед Доган - в това число и в новия му ТЕЦ.

Това заяви самият Пеевски, който вече традиционно дефилира на работното си място - Народното събрание. Днес той се задържа за около половин час - колкото да сподели с медиите последни новости.

"Винаги бих инвестирал в проекти на г-н Доган", заяви Пеевски в кулоарите.

Той отговори на журналистически въпрос, породен от новината, че Доган, който наскоро стана собственик на ТЕЦ "Варна", смята да инвестира 89 милиона евро за реконструкция на пристанището. За Пеевски обаче бе изключително важно да научи от коя медия е журналистът, задал този въпрос. Не стана ясно защо.

Както Клуб Z писа, водят се преговори за привличане на чужд инвеститор от Лондон. Той щял да се включи с до 50% от дяловете в новосъздадено дъщерно дружество на ТЕЦ "Варна" – “Пристанище ТЕЦ Езерово“, което да оперира порта. Името на инвеститорът все още не е известно. Преговорите се водели от над половин година.

По думите на Данаил Папазов, изпълнителния директор на компанията и бивш транспортен министър, от края на 2017 г., когато са придобити активите от ЧЕЗ за 48,5 млн. евро, новите собственици са инвестирали до момента 30 млн. лв. Парите били от банкови заеми от Първа инвестиционна банка и D-банк.

Според бизнесплановете компанията ще се фокусира в обработката на зърнените товари, тежки корабни горива, битум, асфалт и олио. До края на 2019 г. прогнозата е да бъдат обработени 200-250 000 тона на пристанището в Езерово. Догодина количествата да се удвоят, а през 2021 г. с пускането в експлоатация на планираните да се изградят зърнен и контейнерен терминал дружеството очаква многократен ръст. Данаил Папазов е амбициран да се обработват по 200 хил. контейнера, колкото в момента обработват всички български пристанища.

Замяна

През април евродепутатът Радан Кънев сезира прокуратурата и Европейската комисия за подготвяното според него "закриване" на пристанище "Варна-изток" и замяната му с това при теца на Ахмед Доган.

"В момента пристанище "Варна-изток" се преустройва в "рекреационни зони" (алеи с кръчми и чалготеки) (...). А пристанище ТЕЦ-Варна се управлява от Доган под благосклонния поглед на местната и националната власт. Накратко - подготвя се закриване на "Варна-изток" и замяната му с ТЕЦ-Варна, но вече в ръцете на ДПС, а не на държавата. 

По силата на чл. 106, ал. 1, чл. 112, ал. 2 и параграф 74 ПЗР на Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България (ЗМПВППРБ), пристанище ТЕЦ-Варна е ПУБЛИЧНА ДЪРЖАВНА СОБСТВЕНОСТ. Държавата обаче - в лицето на областния управител и на министъра на транспорта - не е издала акт за ПДС. Напротив - държавни и общински институции усилено съгласуват и подпомагат действията, с които Доган заграбва тази ценна пристанищна зона...", написа тогава Кънев.

Засега няма отговор на сигнала му. 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията