В теорията на комуникациите има основен постулат. Кампаниите се изграждат отвътре навън. От съдържанието към опаковката. Ако няма съдържание, каквато и опаковка да се сложи, кампанията ще бъде повърхностна и няма да има ефект.
Ако трябваше да правя кампания за насърчаване на раждаемостта, щях да тръгна от основното:
Трябва да има добри условия, а хората сами ще си решат кога какво по колко пъти да правят. И щях да мина в детайли по „да има добри условия“. Като например:
1. Добре е да има нормални тротоари, за да може човек да се движи с количка бързо и лесно.
2. Добре е да има много паркинги, за да не са принудени колите да спират по тротоарите.
3. Добре е градският транспорт да е направен удобен за колички.
4. Добре е всички сгради, частни или обществени, да са достъпни с колички.
5. Добре е да има навреме лекарства, за да не умират деца.
6. Добре е да има нормални процедури в здравната система, за да се лекуват децата бързо и ефикасно.
7. Добре е да има специален Фонд за лечение на деца.
8. Добре е да има реформа в системата на Бърза помощ.
9. Добре е болниците да са чисти и приветливи, а не да приличат на затвори от Третия свят.
10. Добре е да има сигурност в болниците, а не всеки пиян кретен да тормози безнаказано всички.
11. Добре е хората да имат нормални доходи, за да имат нормален живот, а и да знаят за какво отиват данъците им в размер на около 30%.
12. Добре е да няма драми със записване в детски градини.
13. Добре е да няма драми със записвания в училища.
14. Добре е децата да се чувстват сигурни в училищата и да могат да се учат спокойно.
15. Добре е да има условия всички деца да се чувстват прекрасно и приети. Включително децата със специални потребности.
16. Добре е да имаме поне един университет на достатъчно добро ниво.
17. Добре е органите на властта да се научат как да реагират адекватно на сигнали за домашно насилие.
18. Добре е да има достатъчно центрове за приютяване на жертви на домашно насилие.
19. Добре е да има добър механизъм за събиране на издръжка от родител, който се отказва от детето.
20. Добре е бабите и дядовците да се чувстват защитени в къщите си.
21. Добре е да не се налага родителите да търсят прехрана в чужбина и да оставят децата за отглеждане на баба и дядо.
Мога да продължавам още много. Това е само една малка извадка от темите, които стоят пред всяко едно семейство. А много родители със сигурност могат да добавят още хиляди…
Това щях да направя като ядро на кампанията. Това е основната тема. Чак след това биха дошли фриволни шегички за тигани, чашки, яйца на очи и други подобни...
Защото иначе е подмяна на темата. И проста манипулация с лъжа за прости решения.
Но това ще съм аз. Малко олд-скул. Търсещ смисъл и съдържание. Търсещ ядро, на което да се стъпи. Търсещ устойчиво решение, което да промени нагласи за дълго време.
Явно не ги разбирам модерните тенденции. Но се радвам за това…
Усмихнат ден! :)
Коментарът е публикуван във фейсбук. Заглавието и подзаглавието са на Клуб Z.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни