Article_top

Драстична промяна за практическото обучение за кандидат-шофьорите на леки коли предлага работна група, организирана от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата". Новостите включват увеличаване на часовете практическо кормуване - за сметка на теорията, както и разделяне на практическата част на различни групи умения.

В работната група, разработила идеята, участие са взели представители на агенцията, Министерството на транспорта, МОН, МВР, неправителствени организации, представители на висши учебни заведения и браншови организации.

Основната идея е вместо кормуването да е 31 часа само в градска среда, то да се увеличи на 42 часа, но за сметка на това - при разнообразни условия.

Това ще включва 6 часа за група умения "Управление извън населено място", поне 3 часа "Управление по автомагистрала или скоростен път (при възможност), или път с интензивен автомобилен трафик", 10 часа "Управление в населено място с голяма интензивност на движение" и поне 2 часа "Управление през нощта и в условията на намалена и ограничена видимост".

С цел цената за шофьорския курс да остане приблизително същата, се предлага и намаляване на задължителните часове теоритична подготовка - от 40 на 26 часа.

Досега подобни компоненти са били разписани в методиката на шофьорските курсове, но без реални изисквания за това колко трябва да продължават и без контрол дали школите за шофиране ги провеждат.

Друг широко дискутиран въпрос е било създаването на възможност част от обучението да се провежда в симулатор - до 4 часа от практиката. Това би насърчило навлизането на нови технологии и практики- Предложението обаче не е било подкрепено от всички.

Като основен довод за нуждата от промените се посочва факта, че според данните за ПТП-та през 2018 г., смъртността при най-младите и неопитни шофьори - между 18-25 г. - е с 20% по-висока от тази на всички останали шофьори. 

 

Драстична промяна за практическото обучение за кандидат-шофьорите на леки коли предлага работна група, организирана от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата". Новостите включват увеличаване на часовете практическо кормуване - за сметка на теорията, както и разделяне на практическата част на различни групи умения.

В работната група, разработила идеята, участие са взели представители на агенцията, Министерството на транспорта, МОН, МВР, неправителствени организации, представители на висши учебни заведения и браншови организации.

Основната идея е вместо кормуването да е 31 часа само в градска среда, то да се увеличи на 42 часа, но за сметка на това - при разнообразни условия.

Това ще включва 6 часа за група умения "Управление извън населено място", поне 3 часа "Управление по автомагистрала или скоростен път (при възможност), или път с интензивен автомобилен трафик", 10 часа "Управление в населено място с голяма интензивност на движение" и поне 2 часа "Управление през нощта и в условията на намалена и ограничена видимост".

С цел цената за шофьорския курс да остане приблизително същата, се предлага и намаляване на задължителните часове теоритична подготовка - от 40 на 26 часа.

Досега подобни компоненти са били разписани в методиката на шофьорските курсове, но без реални изисквания за това колко трябва да продължават и без контрол дали школите за шофиране ги провеждат.

Друг широко дискутиран въпрос е било създаването на възможност част от обучението да се провежда в симулатор - до 4 часа от практиката. Това би насърчило навлизането на нови технологии и практики- Предложението обаче не е било подкрепено от всички.

Като основен довод за нуждата от промените се посочва факта, че според данните за ПТП-та през 2018 г., смъртността при най-младите и неопитни шофьори - между 18-25 г. - е с 20% по-висока от тази на всички останали шофьори. 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Кой ще понесе отговорността за НАПлийкс?