Продажбите на таблети продължавата да спадат, сочат данни на изследователите от Strategy Analytics за втората четвърт на 2019 г.

Между април и юни са продадени 37,4 млн. таблета - със 7% по-малко спрямо същия период на 2018 г. 

Лидер на пазара е Apple, която държи 28,6% от пазара, като е продала 10,7 млн. iPad-и за последните три месеца. На второ място е Samsung с 13,2% дял, който се увеличава спрямо миналата година с почти процент. От Huawei са трети, като също отбелязват ръст до 10,4% от пазара. 

Разпределението по операционни системи е малко по-различно - Android заема 57,7% от пазара, iOS устройствата са 28,6%, а тези с Windows - 13,3%.

Пазарът на таблети бележи спад в последните няколко години, след като големите смартфони станаха популярни, а множество ултрапреносими лаптопи имат тъчскрийн. Според някои анализатори обаче в близко бъдеще ще трябва да променим начина, по който анализираме продажбите, тъй като сгъваемите смартфони ще са практически и таблети.