В края на туристическия сезон започнаха и намаленията на морето. От началото на този месец хотелиерите в курортите край морската ни столица свалиха драстично с до 50% цените за нощувки, съобщава в свой репортаж БНТ.

 

В района на Варна четиризвездни хотели, които през активния туристически сезон са предлагали "ол инклузив" за 80 евро, от началото на септември се смъкнали цената за такава услуга драстично наполовина, допълва обществената телевизия. Причината е и отливът на туристи през това лято, а ценовите промоции идват по-рано от очакваното.

Ласко Жарданов - хотелиер от Севера, отбелязва като причина намалените чартърни полети на голяма част от туроператорите към Златни пясъци.

"Имахме предварителна информация и успяхме с едно по-ранно договаряне и един предварителен маркетинг да коригираме нашите цени и да доставим достатъчно много специални оферти, благодарение на което запазихме интереса към нашите хотели." 

Той казва, че са работили и чрез привличане на туристи онлайн. В настоящия междинен сезон според Жарданов "някъде от 80 до 100 лв. може да се намери нощувка в двойна стая в хотели 4 звезди". 

Според него въпреки отлива на руски и немски туристи по-голям е интересът от полски, чешки и най-вече на летовници от прибалтийските републики.

"Специално за България се ориентират повече млади туристи и до голяма степен туристи, които са с немного опит в туристически пътувания. И те мислят, че много неща са им позволени в хотелите - това действително създава доста проблеми и затруднения", отблязва хотелиерът, който каза, че "успяваме да се справим с тях". 

Имало "балкански манталитет у голяма част от тях".

Проф. Стоян Маринов от Варненската туристическа камара каза, че лично се разходил до Шабла и видял много автотуристи от Румъния и Молдова, които идват заради специалните оферти.

"Сезонът безспорно беше прогнозиран, че ще е труден - той се оказа много труден. Но според мен хотелиерите реагираха адекватно - те бяха изключително активни, особено да запълнят незатетите контингенти, използвайки съвременните онлайн дистрибуционни канали. Успяха в известна степен да наваксат.

Резултатите сигурно няма да са каквито бяха през миналата година, но това е очаквано при тази конкуренция."

Той отговори и на въпрос къде предполага, че са отишли клиентите, които ние сме изгубили:

 "Това бяха туристи, които ние привлякохме от Турция, от Тунис, от Египет и те дойдоха тук, защото не можеха да отидат през миналата и по-миналата година в тези дестинации заради условия на сигурност.

Една част от тях успяхме да ги задържим, да ги превърнем в лоялни клиенти, но една част си се върнаха към тези дестинации, които те си ги харесваха и преди това", каза експертът.