Шест или седем ще са партиите в следващия парламент. Разликата между ГЕРБ и БСП е близо 18%. Реформаторският блок и ББЦ са с изравнени позиции. АБВ се представя по-добре от "Атака". При шестпартиен парламент десноцентристко мнозинство ГЕРБ-РБ поне аритметично, макар и на ръба, би било възможно. Това показват прогнозните резултати на "Екзакта Рисърч Груп".

Ето и пълния текст на прогнозата:

 

В края на кампанията леко нараства готовността да се гласува на предстоящите парламентарни избори. Декларираните категорични нагласи за упражняване на вот сочат активност близка до тази на парламентарните избори през май, 2013 г. Събитията от последните няколко дни на кампанията могат да повлияят на активността. Засега очакваме да гласуват между 3 300 000 и 3 500 000 избиратели.

Важно е уточнението, че по време на кампанията активността нарастваше главно заради интереса на избирателите към малките партии.

Немалка част от българите са склонни да гледат на малките партии с надеждата, че именно те ще бъдат коректив и балансьор в бъдещи управленски конфигурации.

Партиите, които повишават резултатите си във финалната фаза на кампанията са ДПС, ББЦ, ПФ, АБВ и Атака. ДПС е формацията, която успява да мобилизира в най-голяма степен избирателите си.

От началото на кампанията РБ получават резултати, които им осигуряват място в бъдещия парламент. В хода на кампанията и ББЦ значително подобри електоралните си шансове.

АБВ от самото начало на кампанията получават електорален дял, който им дава шанс да се борят за място в парламента. Атака повишава дела на избирателите си едва в самия край на кампанията.
Партиите, които се движат около 1% са „Глас Народен” и „Движение 21”.

Електоратът на по-малките партии от една страна нараства, но от друга не е достатъчно мобилизиран. Това затруднява прогнозите за резултата, който те биха получили в деня на вота. Малки са и разликите помежду им, което не позволява да твърдим категорично дали следващият парламент ще се състои от 6 или от 7 формации.

За настоящото изследване е използвана методиката на полустандартизираното "face to face" интервю. Изследването е реализирано със собствени средства на "Екзакта Рисърч Груп". Съгласно чл. 205 (ал. 1-4) от Изборния кодекс всяка медия, която използва данни от настоящото проучване , е длъжна да съобщи информацията от това каре.