Article_top

Започва строителството на над 6 км от Софийския околовръстен път II-18 в отсечката от пътен възел „Цариградско шосе“ до пътен възел „Младост“. Инвестицията е за 142,7 млн. лв. с ДДС и средствата са от републиканския бюджет.

Това става ясно от официално съобщение на страницата на Агенция "Пътна инфраструктура".

Идеята за реконструкцията на трасето беше лансирана от столичната кметица Йорданка Фандъкова още през 2017 година. Сега две години по-късно след проведената обществена поръчка за избор на изпълнител, изглежда, че проектът най-накрая ще бъде реализиран.

Обществената поръчка беше спечелена от "Главболгарстрой - инстраструктурно строителство" АД - най-голямата строителна компания в страната и чест печеливш на този тип търгове за държавни поръчки.

Освен вече споменатите над 140 млн. лв., които ще отидат за реконструкцията, хазната ще плати и близо два милиона лева за строителен контрол на дейностите. Той ще бъде правен от обединението "СОП-ЮГ 2018" и в него влизат няколко инженерни компании. 

Разбира се, както често се случва при такива мащабни проекти, след избора на строител в Комисията за защита на конкуренцията се получи жалба от "Трейс груп холд", който оспори търга. Жалбата обаче беше отхвърлена от антимонополната комисия на 18 април тази година. Причината за жалбата беше, че "Трейс" всъщност е подала най-ниската ценова оферта - малко под 100 млн. лв. Комисията, която е оценяваше офертите обаче прецени, че техническата част е недобре изработена. 

Според плана съществуващият  двулентов път ще бъде реконструиран в 6-лентов с две локални платна за движение. Целта е да се осигури връзка между двете автомагистрали - "Струма" и "Тракия" и да се облекчи трафика от "Европа" - европейската магистрала, пресичаща България в посока Турция. Заданието предполага, че участъкът трябва да е готов в края на 2021 г. 

Началото на проектния участък е при 35-и км, което е малко след края на пътния възел при пресичането на бул. „Цариградско шосе“ и Софийския околовръстен път. Краят е при 41-и км, където отсечката ще се свързва с реконструирания през 2012 г. участък от Софийския околовръстен път.

Отсечката ще бъде с две платна с по 3 ленти за движение в посока или общо 6 ленти, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари. Пресичането на Софийския околовръстен път с по-големите пътни артерии в района ще се осъществява чрез 4 пътни възела - п. в. „Стар Лозенски път“, п. в. Патриарх Герман“, п. в. „Самоковско шосе“, п. в. „Младост“.

Ще бъдат изградени 3 пешеходни надлеза и мостове над р. Искър и р. Кална. Предвидена е реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на инженерни съоръжения, телекомуникации и др.

На пръв поглед цената на трасето изглежда доста висока. Разделена на номиналната дължина на пътя, излиза, че за километър асфалт държавата ще трябва да плати по близо 24 млн. лв. Този проект обаче включва повече платна за движение в една посока, както и изрграждането на четири пътни възела, което вдига освен сложността, така и цената на изпълнението. 

 

Започва строителството на над 6 км от Софийския околовръстен път II-18 в отсечката от пътен възел „Цариградско шосе“ до пътен възел „Младост“. Инвестицията е за 142,7 млн. лв. с ДДС и средствата са от републиканския бюджет.

Това става ясно от официално съобщение на страницата на Агенция "Пътна инфраструктура".

Идеята за реконструкцията на трасето беше лансирана от столичната кметица Йорданка Фандъкова още през 2017 година. Сега две години по-късно след проведената обществена поръчка за избор на изпълнител, изглежда, че проектът най-накрая ще бъде реализиран.

Обществената поръчка беше спечелена от "Главболгарстрой - инстраструктурно строителство" АД - най-голямата строителна компания в страната и чест печеливш на този тип търгове за държавни поръчки.

Освен вече споменатите над 140 млн. лв., които ще отидат за реконструкцията, хазната ще плати и близо два милиона лева за строителен контрол на дейностите. Той ще бъде правен от обединението "СОП-ЮГ 2018" и в него влизат няколко инженерни компании. 

Разбира се, както често се случва при такива мащабни проекти, след избора на строител в Комисията за защита на конкуренцията се получи жалба от "Трейс груп холд", който оспори търга. Жалбата обаче беше отхвърлена от антимонополната комисия на 18 април тази година. Причината за жалбата беше, че "Трейс" всъщност е подала най-ниската ценова оферта - малко под 100 млн. лв. Комисията, която е оценяваше офертите обаче прецени, че техническата част е недобре изработена. 

Според плана съществуващият  двулентов път ще бъде реконструиран в 6-лентов с две локални платна за движение. Целта е да се осигури връзка между двете автомагистрали - "Струма" и "Тракия" и да се облекчи трафика от "Европа" - европейската магистрала, пресичаща България в посока Турция. Заданието предполага, че участъкът трябва да е готов в края на 2021 г. 

Началото на проектния участък е при 35-и км, което е малко след края на пътния възел при пресичането на бул. „Цариградско шосе“ и Софийския околовръстен път. Краят е при 41-и км, където отсечката ще се свързва с реконструирания през 2012 г. участък от Софийския околовръстен път.

Отсечката ще бъде с две платна с по 3 ленти за движение в посока или общо 6 ленти, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари. Пресичането на Софийския околовръстен път с по-големите пътни артерии в района ще се осъществява чрез 4 пътни възела - п. в. „Стар Лозенски път“, п. в. Патриарх Герман“, п. в. „Самоковско шосе“, п. в. „Младост“.

Ще бъдат изградени 3 пешеходни надлеза и мостове над р. Искър и р. Кална. Предвидена е реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на инженерни съоръжения, телекомуникации и др.

На пръв поглед цената на трасето изглежда доста висока. Разделена на номиналната дължина на пътя, излиза, че за километър асфалт държавата ще трябва да плати по близо 24 млн. лв. Този проект обаче включва повече платна за движение в една посока, както и изрграждането на четири пътни възела, което вдига освен сложността, така и цената на изпълнението. 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията