За трета поредна година броят на руските туристи в България пада.
Това се казва в анализ на руския туристически сайт вОтпуск.ру.
В него се цитират данни на руската гранична служба, според които от януари 2019 г. насам руснаците са направили 309,1 хил. туристически пътувания до България. А това е с 12% по-малко в сравнение с миналата година.
През 2015 г. България беше петата страна по популярност сред руските туристи, но през настоящата година падна на 12-то място.
Експертите в бранша смятат, че спада на руски туристи в България се дължи на факта, че сезон 2019 г. беше по-слаб и поради редица фактори.
Пред руския сайт вОтпуск.ру Димитър Цонев, генерален директор на туристическата агенция Solvex, посочва един от тях - по-лошите резервации през зимата и пролетта, което той отдава на поскъпналото евро и поевтиняващата турска лира. Юни беше дъждовен и хладен, поради което България се е продавала слабо и операторите са започнали да съкращават чартърните полети. Когато са видели, че и европейските туристи намаляват, българските хотелиери са започнали да правят отстъпки.
"Дори петзвездни хотели предлагаха 30 - 40 процента по-ниски цени - не си спомням някога да се е случвало нещо подобно. Руснаците се оживиха, а и рублата се стабилизира и поскъпна, но пазарът се оказа неподготвен за резервации last minute", коментира Цонев.
По думите му този момент се е оказало, че просто е нямало свободни самолети за чартърни полети. Ако това се беше случило, намаляването на броя руски туристи щеше да е по-малко.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни