И на тези избори "България без цензура" е безапелационен фаворит по най-много изразходвани пари за кампанията в медиите. Формацията на Николай Бареков изпреварва чувствително другите политически сили като влага в реклама 999 040,75 лв. Втора е "БСП-Лява България" с 618 995,68 лв. Третото място е за ДПС. От Движението са дали малко над половин милион - 555 706,05 лв. Това сочат обобщените данни за средствата, които са изразходвали партии към 10 октомври, публикувани от Института за развитие на публичната среда.

Общо партиите и коалициите са хвърлили над 4 млн. лв. в кампанията - 4 385 587,23 лв. Сред партиите, които ще бъдат представени в парламента - най-малко пари са дали ГЕРБ (оттама заложиха повече на кампания лице в лице, откриването на детски площадки, водопроводи и дарявания на перални, печки и т.н. на пострадалите от наводненията) и Патриотичният фронт (тук вероятон се е разчитала на медийната сила на партийната телевизия СКАТ). 

Мониторингът обхваща сайтовете на 40 медии – електронни и печатни - 6 телевизии, 4 радиостанции, 15 вестника и 15 информационни сайтове и агенции.

Според Изборния кодекс медиите следва да публикуват оферти за отразяване 40 дни преди изборния ден.

Данни за сключените договори между медии и участници в изборите се публикуват в тридневен срок след подписване на договорите и се премахват не по-рано от обявяване на резултатите от изборите.

Според Изборния кодекс заплащането на медийните услуги става предварително (т.е. преди съответното излъчване или публикуване) и при спазване на обявените от съответния доставчик ред, условия и цени, които трябва да са еднакви за всички.

Без оферти за отразяване на предизборната кампания останаха сайтът Гласове, в. Черно море и в. Дума.

От включените в мониторинга 40 медии, към 10-ти октомври 2014 г., 27 са публикували информация за сключени договори с участници в изборите.

До края на предизборната кампания 13 от медиите нямат сключени договори или не са публикували сключените такива с участниците. 13-те медии, които не са публикували информация за сключени договори към този момент на своите страници, са: в. Дума, в. Монитор, в. Телеграф, в. Борба, в. Старозагорски новини, Bnews, BGnes, Dir.bg, Гласове, Всеки ден, Novini.bg, Webcafe.bg и Blitz.bg.

Focus News и Радио Фокус продължават с практиката си от евроизборите да публикуват договори с участниците в кампанията, които са в напълно нечетлив формат - снимка, която не позволява да бъдат установени сумите, за които са сключени.

Вестник Струма е публкувал договори, в които сумите с участниците са заличени. Не е изненада, че трите телевизии са получили най-много средства за предизборна реклама. Близо до резултата на БНТ са общите резултатит на "Труд" и "24 часа". Таблицата с данните можете да видите по-долу:  

 

 



Справка с регистъра за даренията в Сметната палата показва, че 14 от 25-те регистрирани партии и коалиции, са декларирали получаването на парични дарения и средства от кандидатите -  АБВ,  "Атака",  БСП - Лява България, Зелените,  Нова Алтернатива,  Нова България,  Обединена България,  Общество за нова България и  Реформаторски блок, КП "България без цензура", НДСВ, КП Патриотичен фронт, ПП Република БГ, СДП. 
До 08 октомври  коалиция АБВ е събрала най-много дарения, в размер на 259 562 лв., следвана от коалиция  Реформаторски блок - 157 993,83 лв. На трето място се нареждат дарителите в кампанията на Република БГ - 53 000 лв.  Освен от дарения кампанията се финансира от средства от субсидиите на партиите, медийни пакети и кредити. Таванът на разрешените разходи е 3 милиона лева за партии и коалиции. 

Окончателните приходи и разходи в кампанията ще станат ясни от отчетите на участниците пред Сметната палата, които се подават до 30 дни след края на кампанията и се публикуват на сайта й в 15 дневен срок, уточняват от Института.
Към настоящия момент са достъпни само приходите, отразени в електронния регистър на Сметната палата. Всяко получено дарение  и средства от кандидатите трябва да се декларира в 7-дневен срок от получването им.

Институтът за развитие на публичната прави мониторинг на изпълнението на изискванията в Изборния кодекс за обявяване на оферти за отразяване и публикуване на информация за сключени договори между медиите и кандидатите за предсрочните парламентарни избори 2014г.  Чрез регистъра на Сметната палата се следят ежедневно даренията и средствата на кандидатите, вложени в кампанията